+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Podle zprávy zveřejněné Institutem pro studium žurnalistiky agentury Reuters rostou celosvětové obavy z využívání umělé inteligence při tvorbě zpráv.
Zpravodajské redakce po celém světě řeší novou výzvu v podobě generativní umělé inteligence. Technologičtí giganti a startupy jako Google a OpenAI vytvářejí nástroje, které umí vytvářet souhrny informací a odvádí tak návštěvnost ze zpravodajských webů.
Podle výroční zprávy Institutu pro studium žurnalistiky agentury Reuters jsou však spotřebitelé k využívání umělé inteligence pro vytváření zpravodajského obsahu nedůvěřiví, zejména pokud jde o citlivá témata jako je politika.
Data vychází z průzkumů mezi téměř 100 000 lidmi ve 47 zemích. 52 % respondentů v USA a 63 % respondentů ve Velké Británii uvedlo, že by se jim nelíbily zprávy vytvářené převážně pomocí AI. Konstatovali, že jim více vyhovuje využití AI k zefektivnění práce novinářů.
"Bylo překvapivé vidět míru nedůvěry," uvedl Nic Newman, vedoucí výzkumný pracovník institutu a hlavní autor zprávy Digital News Report. "Lidé měli obecně obavy z toho, co by se mohlo stát se spolehlivostí obsahu a důvěrou."
Obavy z falešného zpravodajského obsahu na internetu vzrostly oproti loňskému roku o tři procentní body na 59 %. Toto číslo bylo vyšší v Jihoafrické republice (81 %) a ve Spojených státech (72 %), protože v obou zemích se letos konají volby.
Další výzvou, které zpravodajské organizace čelí, je obecná neochota publika platit předplatné na zpravodajských webech. Po určitém růstu během pandemie uvedlo 17 % respondentů ve 20 zemích, že platí za online zpravodajství. Toto číslo se za poslední tři roky nezměnilo.
Pokud máte doma pomalý internet, prověřte, jestli na vaší adrese není rychlejší technologie nebo levnější varianta:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
5. 10. 2024
McDonald's unikly osobní údaje milionů uchazečů o práci. Hackeři získali přístup do systému přes extrémně jednoduché...
28. 7. 2025
Amazon má v provozu už milion robotů a zároveň představil i novou AI technologii DeepFleet, která má zrychlit a...
24. 7. 2025
Ministerstvo financí Slovenské republiky spustilo nový web, který pomáhá srovnat ceny potravin v různých obchodech...
14. 7. 2025
Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...
O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...
O2 rozšiřuje nabídku chytrých doplňků o lokalizační čip O2 tag pro Android. Do konce června ho pořídíte se slevou za...