Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 599 Kč

Přečtěte si také

 

Slovensko spustilo nový web pro porovnání cen potravin

Ministerstvo financí Slovenské republiky spustilo nový web, který pomáhá srovnat ceny potravin v různých obchodech...

14. 7. 2025

Zobrazit celý článek

 

V Číně se konal zápas humanoidních robotů ve fotbale

V Číně se konal první plně autonomní fotbalový zápas robotů. Podle pořadatelů šlo o ideální testovací prostředí...

9. 7. 2025

Zobrazit celý článek

 

Finanční správa varuje před novou vlnou podvodných e-mailů

Podvodníci se znovu vydávají za finanční správu. Chtějí tak získat osobní a bankovní údaje. Úřad připomíná, že žádné...

8. 7. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Amazon kvůli AI opět omezí počet zaměstnanců

 

Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...

Zobrazit celý článek

Trump tlačí Apple k výrobě v USA, nelíbí se mu expanze do Indie

 

Donald Trump kritizoval Apple za přesun výroby do Indie. Firmu vyzval, aby produkty vyráběla v USA, a připomněl její...

Zobrazit celý článek

Netflix chystá nové reklamní formáty, nejlevnější tarif využívá už 94 milionů uživatelů

 

Netflix hlásí 94 milionů uživatelů svého tarifu podporovaného reklamou. Do konce příštího roku v něm přibudou nové...

Zobrazit celý článek