Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 749 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč

Přečtěte si také

 

Internet věcí pomáhá lidem při rehabilitaci

Díky senzorům a internetu mohou klienti Rehabilitačního ústavu Kladruby provádět cviky účinně doma. Takzvaný...

18. 5. 2019

Zobrazit celý článek

 

Jak technologie pomáhají znevýhodněným?

Světový den přístupnosti připadá letos právě na dnešek, 16. května. Jeho cílem je upozornit na překážky, se kterými...

16. 5. 2019

Zobrazit celý článek

 

IKEA s novou aplikací zlepšuje životní prostředí

IKEA spustila novou kampaň, ve které nabádá své zákazníky k šetrnějšímu životu. V rámci projektu vytvořila mobilní...

11. 5. 2019

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Česká pošta dostala od ČTÚ půlmilionovou pokutu

 

Český telekomunikační úřad udělil České poště pokutu 515 698 Kč kvůli neoprávněnému uzavření několika poboček v roce...

Zobrazit celý článek

Mapy.cz přináší novinky pro řidiče

 

Nová verze aplikace Mapy.cz, která je už nyní ke stažení pro iOS i Android, přichází s mnoha novinkami pro řidiče...

Zobrazit celý článek

Nejhorší hesla roku 2018

 

Britské Národní centrum kybernetické bezpečnosti zveřejnilo nejhorší hesla za minulý rok. Kromě tradičně nejhoršího...

Zobrazit celý článek