Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 749 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč

Přečtěte si také

 

Nové Lego naučí děti programovat

Na největším světovém veletrhu spotřební elektroniky International Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas...

21. 1. 2017

Zobrazit celý článek

 

Blíží se konec sociálních sítí?

S příchodem internetu přišla zanedlouho i vlna sociálních sítí a popularita s nimi spojená. Lidé na nich začali...

20. 1. 2017

Zobrazit celý článek

 

Jak na fotky se smartphonem, aneb sedm tipů od fotografa

Používáte k focení svůj chytrý telefon? Rádi byste svou techniku vylepšili, ale nějak netušíte jak? Máme pro vás...

19. 1. 2017

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Jaké smartphony nás čekají v roce 2017

 

V následujícím roce bychom se měli dočkat velkých změn co se týče chytrých telefonů. Jak by mohl vypadat nový design...

Zobrazit celý článek

O2 a Vodafone mají zaplatit pokutu 99 milionů

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) stanovil pokutu pro operátory O2 a Vodafone ve výši 99,1 milionu korun...

Zobrazit celý článek

Od května zrychlí VDSL až na 250 Mb/s

 

Ve středu na tiskové konferenci uvedli zástupci České komunikační infrastruktury (CETIN), že v květnu společnost...

Zobrazit celý článek