Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 749 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč

Přečtěte si také

 

V KFC si nově můžete objednat jídlo dopředu přes aplikaci

KFC u nás působí už 25 let. K tomuto výročí otevřelo 100. pobočku, čímž dohnalo svého věčného konkurenta McDonald‘s...

18. 9. 2019

Zobrazit celý článek

 

Česká pošta zavede samoobslužné kiosky

Děsíte se nekonečných front na poště? Vyhýbáte se návštěvě poboček, co to jen jde? Česká pošta se nyní rozhodla...

13. 9. 2019

Zobrazit celý článek

 

Facebook spustil vlastní seznamku

Facebook nepřestává rozšiřovat své portfolio. Před pár dny v USA spustil novou službu Facebook Dating, která má...

10. 9. 2019

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

O2 představilo tarify NEO s neomezenými daty

 

Vodafone i T-Mobile už své neomezené tarify představili, a tak se očekávalo, že s podobnou službou brzy přijde i O2...

Zobrazit celý článek

Neomezená data na léto od T-Mobilu využila jen čtvrtina zákazníků

 

Dnes mají všichni, kteří si aktivovali balíček Neomezená data na léto od T-Mobilu, poslední možnost využít neomezený...

Zobrazit celý článek

S novou předplacenkou od Vodafonu nezaplatíte za den víc než 30 korun

 

Patříte mezi ty, kteří jeden den telefon skoro nepoužívají, ale další den ho ani nedají z ruky? Pak možná oceníte...

Zobrazit celý článek