Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč

Přečtěte si také

 

Češi budou na Vánoce nakupovat on-line dárky i jídlo

Stále více Čechů se v předvánoční době vyhýbá přelidněným obchodům. Letos bude dokonce každý desátý člověk řešit...

21. 11. 2019

Zobrazit celý článek

 

Datart nasadil v obchodních centrech holografickou reklamu

Zajímá vás, jak vypadají hodinky zespoda a jak tlustý mají ciferník? Z produktových fotek sice nějakou představu...

19. 11. 2019

Zobrazit celý článek

 

Seznam spustil nový Kalendář

Seznam.cz spustil novou službu Kalendář, kterou uživatelé najdou přes E-mail.cz. Mohou si do něj zapsat události...

18. 11. 2019

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

O2 mění televizní tarify a přidává O2 TV k pevnému internetu zdarma

 

O2 vylepšil a zjednodušil svou nabídku O2 TV a Internetu na doma. Od 1. listopadu navíc začne k pevnému internetu...

Zobrazit celý článek

Vodafone vylepšil tarify pro lidi nad 60 let a držitele ZTP

 

Vodafone se rozhodl oslavit Mezinárodní den seniorů stylově. Od 1. října přidal do nabídky vylepšené tarify pro...

Zobrazit celý článek

Reproduktory IKEA Symfonisk půjdou do prodeje až listopadu

 

IKEA před pár měsíci odhalila novou řadu multifunkčních reproduktorů Symfonisk. Zatímco v zahraničí už se prodávají...

Zobrazit celý článek