Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč

Přečtěte si také

 

IKEA posílí e-shop a otevře nová výdejní místa

IKEA u nás spustila e-shop už v listopadu 2016. Po více než třech letech, kdy na něm žádné výraznější změny...

24. 1. 2020

Zobrazit celý článek

 

Co jsme nejčastěji vyhledávali na Seznamu v roce 2019?

Seznam už tradičně zveřejňuje statistiky vyhledávání za uplynulý rok. Zatímco dříve sestavoval žebříček...

23. 1. 2020

Zobrazit celý článek

 

IKEA představila nové tlačítko na ovládání chytré domácnosti

IKEA už se dávno nezaměřuje pouze na klasický nábytek. Mnoho zákazníků si ji oblíbilo kvůli chutnému jídlu a nově...

15. 1. 2020

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Vánoční neomezená data si aktivovalo 100 tisíc zákazníků T-Mobilu

 

T-Mobile letos naděloval neomezená data zdarma i na Vánoce a znovu se setkal s obrovským zájmem. První adventní...

Zobrazit celý článek

BleskMobil naděluje zákazníkům 5 GB dat za 99 Kč

 

Největší český virtuální operátor BleskMobil si připravil vánoční akci pro nové i stávající zákazníky. Pro každou...

Zobrazit celý článek

Česká pošta přidala do své aplikace dlouho očekávané funkce

 

Česká pošta vydala novou verzi své aplikace Pošta Online 2.3 pro Android a iOS a přidala do ní několik užitečných...

Zobrazit celý článek