Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 749 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč

Přečtěte si také

 

Facebook spustil nové online tržiště

Aukro, Bazoš i Annonce obdrží ránu v podobě konkurence facebookového Marketplace. Už od pondělí na něj lidé můžou...

16. 8. 2017

Zobrazit celý článek

 

Soundcloud přežije! Platforma získala záchrannou dotaci

Služba získala dotaci ve výši 170 milionů dolarů. Platformě oblíbené zejména u začínajících umělců hrozilo v pátek...

14. 8. 2017

Zobrazit celý článek

 

Vše, co potřebujete vědět o umělé inteligenci

Informací o umělé inteligenci je teď plný internet. Ale většina z nás o ní má zkreslenou představu. Rozhodli jsme se...

9. 8. 2017

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

5 holek v tuk tuku: Ženské do expedic (ne)patří!

 

V roce 2012 vyhrála Lucie Radová cestu kolem světa, která jí změnila život. Vznikl totiž blog luckycesta.cz, díky...

Zobrazit celý článek

Naměřené rychlosti internetu na DSL.cz v červenci 2017

 

V červenci sledujeme v rychlosti internetu buď mírný pokles, nebo setrvávající stav. Na svém se drží i optika, kabel...

Zobrazit celý článek

Nejlevnější tarif nabídne Mobil od ČEZ

 

Aukce v hromadné změně operátorů pořádané spotřebitelskou organizací dTest zná svého vítěze. Stal se jím operátor...

Zobrazit celý článek