Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 749 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč

Přečtěte si také

 

Komerční banka varuje před podvodnými e-maily

Na zákazníky Komerční banky útočí počítačoví pirát, kteří nejprve zavirují počítač a pak se snaží získat peníze...

29. 6. 2017

Zobrazit celý článek

 

Facebook chce mít vlastní televizní seriály

Podle deníku Wall Street Journal plánuje Facebook mít vlastní televizní seriál. Zástupci sociální sítě prý nyní...

28. 6. 2017

Zobrazit celý článek

 

Kde tankovat nejlevněji poradí Mapy.cz

Mapy.cz přináší všem cestovatelům přehled o cenách pohonných hmot z těch nejfrekventovanějších destinací, kam Češi...

22. 6. 2017

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

O2 přináší nové tarify

 

O2 od 3. května nabídne nové tarify nazvané O2 Spolu. Operátor vsází na kombinaci neomezeného volání a SMS...

Zobrazit celý článek

O2 hlásí konec roamingu

 

Operátor O2 nabídne od 15. června všem zákazníkům s roamingovým tarifem Svět Basic služby v zemích Evropské unie za...

Zobrazit celý článek

CETIN spouští VDSL3. Nabízí rychlost až 250 Mb/s

 

CETIN (Česká telekomunikační infrastruktura a.s.) začala nabízet nový product Superfast s rychlostí až 250 Mb/s...

Zobrazit celý článek