Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 599 Kč

Přečtěte si také

 

Společnostem North Face a Cartier unikla zákaznická data

North Face a Cartier potvrdily, že při kyberútocích došlo k úniku jejich zákaznických dat. Mezi kompromitovanými...

10. 6. 2025

Zobrazit celý článek

 

Xiaomi investuje 606 miliard do vývoje technologií

Čínské Xiaomi plánuje v příštích pěti letech investovat 200 miliard jüanů (606 miliard korun) do vývoje vlastních...

6. 6. 2025

Zobrazit celý článek

 

EU vyšetřuje čtyři pornografické weby kvůli ochraně dětí

Evropská komise zahájila vyšetřování webů Pornhub, Stripchat, XNXX a XVideos kvůli nedostatečné ochraně dětí...

4. 6. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Italské noviny začaly vydávat přílohu psanou AI, novinka výrazně zvýšila prodeje

 

Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...

Zobrazit celý článek

Meta představila novou aplikaci s AI chatbotem

 

Meta uvedla novou aplikaci kombinující AI chatbota a sociální sítě. Kromě generování obsahu umožňuje sdílení a...

Zobrazit celý článek

Tinder představil novou AI hru, která vás naučí flirtovat

 

Tinder představil novou hru s umělou inteligencí. Můžete si díky ní zlepšit své flirtovací schopnosti a naučit se...

Zobrazit celý článek