Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč

Přečtěte si také

 

Apple si nechal patentovat brýle, které můžete ovládat očima

O chytrých brýlích Apple Glasses se mluví už dlouhá léta. A vypadá to, že se jich brzy skutečně dočkáme. Společnost...

3. 8. 2020

Zobrazit celý článek

 

Google nechá své zaměstnance na home office až do léta 2021

Zaměstnanci Googlu zůstanou doma celkem jeden a půl roku. Výkonný ředitel Alphabetu Sundar Pichai totiž prodloužil...

1. 8. 2020

Zobrazit celý článek

 

Apple chce do roku 2030 dosáhnout klimatické neutrality

Apple si vytyčil nový cíl, který má pomoci v boji proti globálnímu oteplování. Během jedné dekády chce dosáhnou...

30. 7. 2020

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Aktualizovaný harmonogram vypínání DVB-T: Podívejte se, kdy vás čeká přechod na DVB-T2

 

Přechod na nový televizní standard DVB-T2 přerušil na několik týdnů koronavirus, nyní už je ale jasné, že se celý...

Zobrazit celý článek

Vodafone bude v létě rozdávat mobilní data u předplacených karet

 

Vodafone představil novou letní akci, kterou potěší všechny předplacenkáře, kteří využívají Balíčky ke kartě s daty...

Zobrazit celý článek

Neomezená data za 999 Kč? O2 představilo novou letní nabídku

 

O2 představilo novou nabídku zvýhodněných datových tarifů. Najdete mezi nimi i neomezená data za méně než tisíc korun.

Zobrazit celý článek