Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 599 Kč

Přečtěte si také

 

Hit Kickstarteru: Robotická sekačka, která vám na trávníku nakreslí libovolné obrazce

Čínská společnost představila novinku, která sklízí celosvětový úspěch. Je jí YUKA – robotická sekačka s 3D viděním...

16. 3. 2024

Zobrazit celý článek

 

Britská královská rodina zveřejnila upravenou fotku Kate, vévodkyně prý experimentovala s editem

Kensingtonský palác ke Dni matek zveřejnil viditelně upravenou fotografii vévodkyně Kate s rodinou. Za nevydařený...

14. 3. 2024

Zobrazit celý článek

 

Digitální Marilyn Monroe: Na americké konferenci si můžete popovídat s legendou

Na právě probíhající technologické konferenci v americkém Texasu se představí digitální verze Marilyn Monroe...

11. 3. 2024

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Americký pár žaluje Google, Mapy je navedly do nebezpečné čtvrti, kde byli přepadeni

 

Americký pár zažaloval Google. Při dovolené v Jihoafrické republice je Google Mapy zavedly do nebezpečné čtvrti a...

Zobrazit celý článek

Krizový informační a svolávací systém od O2 pomáhá v ČR už 10 let

 

Krizový informační a svolávací systém pomáhá v nemocnicích, dopravních podnicích, energetických společnostech a na...

Zobrazit celý článek

Apple do iPhonů přidá AI založené na technologii od Google nebo OpenAI

 

Apple chce do svých iPhonů co nejdříve implementovat umělou inteligenci. Zvažuje o využití Gemini od Googlu i...

Zobrazit celý článek