Úvod > Články > Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

V dnešní době je nákup přes internet naprosto běžnou záležitostí. Je však dobré být stále ve střehu a nepodléhat iluzi, že nákup na internetu nepřináší již tolik rizik, jako tomu bývalo. Stále jsou zde e-shopy, které svými praktikami své zákazníky neustále klamou.

Česká obchodní inspekce si došlápla na e-shopy

Česká obchodní inspekce v loňském roce odhalila, že z celkového počtu provedených kontrol bylo více jak 83 % problémových. Což je za posledních pět let nejvyšší počet. Pro tyto obchody z toho pak plynou vážné důsledky, které mohou končit u soudu, od kterého pak mohou odejít s vysokou pokutou. Ta nejvyšší zatím byla sto tisíc korun. Avšak hrozba pokuty je od nekalých praktik nijak neodrazuje.

Malé e-shopy versus velké e-shopy

Problémy se především objevují u malých internetových obchodů. Na vině může být jejich nezkušenost, nedostatečné obchodní podmínky nebo také nesprávně zavedené procesy. Velcí internetoví prodejci mají tyto problémy většinou vyřešené. To však není pravidlem a i je nemusí vysoké pokuty minout. Právě zmiňovaná stotisícová pokuta byla před několika lety udělena velmi známému a velkému e-shopu. A jaké jsou tedy největší neduhy internetových prodejců?

Od drobných vad až po klamavou reklamu

"Většinou šlo o neposkytnutí zákonem stanovených informací, případně o poskytnutí neúplných či jinak zavádějících údajů, ať již o podmínkách uzavření smlouvy nebo o uplatnění práv z této smlouvy vyplývajících,“ upřesňuje situaci mluvčí inspekce Jiří Frölich. Inspektoři se však setkávají i s podstatně vážnějším klamáním spotřebitele. Obchodníci mohou nabízet určité zboží za velmi nízkou cenu, které ve skutečnosti však ani nemají na skladě. Ve finále se pak snaží spotřebitele přesvědčit o koupi dražších věcí v té samé kategorii. Velký problém také představuje prodej padělaného zboží.

Spotřebitelé se nebojí ozvat

Samotní spotřebitelé si však toto jednání již nenechávají líbit. Na nekalé praktiky ve velké míře sami upozorňují. Česká obchodní inspekce takto v loňském roce získala více jak pět tisíc takovýchto oznámení. V současné době je to více stížností, než obdrží na tzv. „šmejdy“ a jejich předváděcí akce. Proto se nebojte ozvat, pokud se i vy setkáte s nekalým jednáním e-shopů.

27. 5. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 599 Kč

Přečtěte si také

 

Co jsme v roce 2025 nejčastěji hledali na Googlu?

Rok 2025 se pomalu chýlí ke konci a přichází čas, kdy Google zveřejňuje své každoroční statistiky vyhledávání. Co...

22. 12. 2025

Zobrazit celý článek

 

Klonování zvířat je stále populárnější, technologie ale pomáhá i ohroženým druhům

Klonování psů a koček stojí desítky tisíc dolarů, i přesto je ale stále populárnější. Celebrity si klonují své...

13. 12. 2025

Zobrazit celý článek

 

E-shopy na Black Friday opět neprezentovaly skutečné slevy, zneužívaly veřejné kupony

Analýza Hlídače shopů ukazuje, že část e-shopů před Black Friday využila veřejné kupony tak, že konečné slevy...

8. 12. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Vánoce 2025: 3 tipy na užitečné vánoční aplikace

 

Vánoční svátky se blíží, a tak je nejvyšší čas poohlédnout se po těch správných vánočních aplikacích. V dnešním...

Zobrazit celý článek

Vodafone zvyšuje ceny starších mobilních tarifů, zkontrolujte si listopadové vyúčtování

 

Vodafone od 4. prosince 2025 zdraží starší paušální tarify řad Red Basic a Neomezený. Zvýšení cen se projeví od...

Zobrazit celý článek

T-Mobile nabízí vánoční slevy až 8 000 Kč na zařízení a další bonusy pro domácnosti i firmy

 

T-Mobile spustil vánoční akci s dotací až 8 000 Kč na telefony, tablety či další zařízení. Přidává i bonus 5 000 Kč...

Zobrazit celý článek