+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Více než polovina lidí se při nákupu po internetu setkala s problémem. Nejčastěji se jednalo o nedodanou objednávku, následně pak o poškozený či chybně dodaný výrobek.
Společnost Cofidis zveřejnila průzkum, kterého se účastnilo celkem 525 respondentů. Z výsledků vyplynulo, že většina dotázaných má s nákupy přes internet zkušenosti. Problém se svou objednávkou přitom měli 53 % lidí. Pětina z nich tyto komplikace musela řešit dlouho a u někteří z nich se řešení stále nedočkali.
„V on-line sektoru se pohybuje také množství podvodných obchodů. Zákazníci by se měli vyvarovat nákupů v e-shopech, které nemají na webu uvedené kontaktní údaje, obchodní podmínky, nabízejí zboží za podezřele nízké ceny a pouze jeden způsob platby, a to úhradu předem na bankovní účet. Na téměř 1500 rizikových e-shopů upozorňuje web České obchodní inspekce, jen od počátku tohoto roku jich přibyla více než stovka,“ uvedl Milan Bouda, marketingový ředitel Cofidisu.
Objednané zboží nedorazilo 30 % Čechů, 26 % respondentů pak obdrželo chybný výrobek a stejnému procentu byla doručena špatná velikost objednaného výrobku. Pětina dotázaných si stěžovala na nefungující zařízení a stejný počet na špatnou nebo žádnou komunikaci s obchodem.
Jen malé množství lidí ale řešilo problém s reklamací. Pouze 5 % nebyla reklamace uznána a 3 % se potýkala s pozdě uznanou reklamací.
V případě komplikace se zákazníci nejčastěji obrací na samotný e-shop (80 %) a pouhé jednotky procent dotázaných musely svůj problém řešit s dalšími subjekty jako ČOI, finanční úřad nebo soud.
Se svou zkušeností se ale uživatelé ostatním příliš nesvěřují. Jen 2 % dotázaných udělila po negativní zkušenosti recenzi na webovém srovnávači a stejné množství lidí recenzovalo obchod na sociálních sítích.
Pokud máte doma pomalý internet, prověřte, jestli na vaší adrese není rychlejší technologie nebo levnější varianta:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
30. 5. 2022
Podvodníci stále častěji zneužívají QR kódy. Nový výzkum odhalil, že téměř 60 % e-mailů s QR kódem je spam. Dávejte...
4. 9. 2025
Lyft plánuje od konce roku 2026 nasadit v USA autonomní autobusy pro sdílenou jízdu ve městech a příměstských oblastech.
12. 8. 2025
McDonald's unikly osobní údaje milionů uchazečů o práci. Hackeři získali přístup do systému přes extrémně jednoduché...
28. 7. 2025
Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...
Operátor O2 měl v pondělí dopoledne výpadek mobilních služby. Všichni zákazníci, kteří u něj tyto služby využívají...
Vodafone obnovil oblíbenou Oskartu. Nová verze nabídne více dat, rychlejší připojení i odměny za dobíjení kreditu.