Úvod > Články > Většina evropských influencerů nepřiznává reklamu

Většina evropských influencerů nepřiznává reklamu

Evropská komise uvedla, že 80 % influencerů dostatečně neoznačuje reklamní příspěvky. Nyní je budou prošetřovat místní orgány.

Většina evropských influencerů nepřiznává reklamu

Studie Evropské unie odhalila, že čtyři z pěti influencerů na sociálních sítích neuvádějí, že obsah, který zveřejňují, je reklama, jak to vyžadují právní předpisy EU.

Výzkum se zaměřil na 576 influencerů, z nichž téměř všichni (97 %) zveřejňují komerční obsah. Pouze 20 % ovšem správně uvádí, že se jedná o reklamu.

"Problematické marketingové praktiky ukazují, jak je důležité mít moderní robustní právní předpisy, které jsou přiměřené k zajištění digitální spravedlnosti pro spotřebitele na internetu," uvedla Evropská komise.

Výkonný orgán EU, který studii vedl společně s místními orgány na ochranu spotřebitele 22 členských států EU, Norska a Islandu, prověřoval příspěvky na sociálních sítích jako Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X, Snapchat a Twitch.

Jejich cílem bylo ověřit, zda influenceři dodržují spotřebitelské právo EU. Jména konkrétních influencerů sice nebyla zveřejněna, ale u 358 proběhne další šetření.

Místní orgány je budou kontaktovat s žádostí, aby dodržovali platná pravidla, a v případě potřeby mohou být přijata další donucovací opatření.

Příspěvky se týkaly především módy, životního stylu, krásy, jídla, cestování a fitness. Studie ovšem zjistila, že 119 influencerů propagovalo nezdravé nebo nebezpečné aktivity, jako jsou nezdravé potraviny, alkoholické nápoje, lékařské nebo estetické zákroky, hazardní hry a finanční služby, například obchodování s kryptoměnami.

 

Ověřte si dostupnost internetu na vaší adrese

Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!

Dostupnost služeb

Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zadaná adresa není platná.

Máte na mysli nějakou z následujících adres?

    Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.

    Zadaná adresa není platná.

    Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

    Probíhá ověřování

    Probíhá ověřování

    30. 9. 2024

    Témata

    multimediaostatní

    Sdílejte

    Související nabídka

    Tarif
    Poskytovatel
    Cena za měsíc
     
    Cena za měsíc: 260 Kč
    Cena za měsíc: 399 Kč

    Přečtěte si také

     

    YouTube v USA testuje ověřování věku pomocí umělé inteligence

    YouTube v USA začíná testovat nový systém ověřování věku, který využívá umělou inteligenci k rozpoznání. Ověřování...

    18. 8. 2025

    Zobrazit celý článek

     

    Lyft příští rok nasadí v USA autonomní autobusy

    Lyft plánuje od konce roku 2026 nasadit v USA autonomní autobusy pro sdílenou jízdu ve městech a příměstských oblastech.

    12. 8. 2025

    Zobrazit celý článek

     

    Elon Musk znovu zpřístupní videa z aplikace Vine

    Elon Musk oznámil, že chce obnovit archiv populární aplikace Vine. Krátká videa by měla být znovu dostupná online.

    11. 8. 2025

    Zobrazit celý článek

    Zobrazit všechny články

    Nejčtenější články

    Amazon kvůli AI opět omezí počet zaměstnanců

     

    Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...

    Zobrazit celý článek

    Amazon koupil výrobce AI náramků, které nahrávají konverzace uživatele

     

    Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...

    Zobrazit celý článek

    O2 mělo v pondělí výpadek, jako omluvu nabízí zákazníkům poukaz 300 Kč

     

    Operátor O2 měl v pondělí dopoledne výpadek mobilních služby. Všichni zákazníci, kteří u něj tyto služby využívají...

    Zobrazit celý článek