Úvod > Články > Většina evropských influencerů nepřiznává reklamu

Většina evropských influencerů nepřiznává reklamu

Evropská komise uvedla, že 80 % influencerů dostatečně neoznačuje reklamní příspěvky. Nyní je budou prošetřovat místní orgány.

Většina evropských influencerů nepřiznává reklamu

Studie Evropské unie odhalila, že čtyři z pěti influencerů na sociálních sítích neuvádějí, že obsah, který zveřejňují, je reklama, jak to vyžadují právní předpisy EU.

Výzkum se zaměřil na 576 influencerů, z nichž téměř všichni (97 %) zveřejňují komerční obsah. Pouze 20 % ovšem správně uvádí, že se jedná o reklamu.

"Problematické marketingové praktiky ukazují, jak je důležité mít moderní robustní právní předpisy, které jsou přiměřené k zajištění digitální spravedlnosti pro spotřebitele na internetu," uvedla Evropská komise.

Výkonný orgán EU, který studii vedl společně s místními orgány na ochranu spotřebitele 22 členských států EU, Norska a Islandu, prověřoval příspěvky na sociálních sítích jako Instagram, TikTok, YouTube, Facebook, X, Snapchat a Twitch.

Jejich cílem bylo ověřit, zda influenceři dodržují spotřebitelské právo EU. Jména konkrétních influencerů sice nebyla zveřejněna, ale u 358 proběhne další šetření.

Místní orgány je budou kontaktovat s žádostí, aby dodržovali platná pravidla, a v případě potřeby mohou být přijata další donucovací opatření.

Příspěvky se týkaly především módy, životního stylu, krásy, jídla, cestování a fitness. Studie ovšem zjistila, že 119 influencerů propagovalo nezdravé nebo nebezpečné aktivity, jako jsou nezdravé potraviny, alkoholické nápoje, lékařské nebo estetické zákroky, hazardní hry a finanční služby, například obchodování s kryptoměnami.

 

Ověřte si dostupnost internetu na vaší adrese

Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!

Dostupnost služeb

Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zadaná adresa není platná.

Máte na mysli nějakou z následujících adres?

    Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.

    Zadaná adresa není platná.

    Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

    Probíhá ověřování

    Probíhá ověřování

    30. 9. 2024

    Témata

    multimediaostatní

    Sdílejte

    Související nabídka

    Tarif
    Poskytovatel
    Cena za měsíc
     
    Cena za měsíc: 260 Kč
    Cena za měsíc: 399 Kč

    Přečtěte si také

     

    Audible rozšiřuje nabídku audioknih, namlouvat je bude AI

    Audible spolupracuje s nakladateli na převodu tištěných a e-knih na audioknihy za pomoci AI hlasu. Chce tak rychleji...

    14. 6. 2025

    Zobrazit celý článek

     

    Videotéka MAGENTA TV nově nabídne oblíbené tituly z produkce České televize

    T-Mobile rozšiřuje Videotéku MAGENTA TV o téměř 90 hodin obsahu z archivu České televize. Těšit se můžete na...

    12. 6. 2025

    Zobrazit celý článek

     

    Společnostem North Face a Cartier unikla zákaznická data

    North Face a Cartier potvrdily, že při kyberútocích došlo k úniku jejich zákaznických dat. Mezi kompromitovanými...

    10. 6. 2025

    Zobrazit celý článek

    Zobrazit všechny články

    Nejčtenější články

    Italské noviny začaly vydávat přílohu psanou AI, novinka výrazně zvýšila prodeje

     

    Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...

    Zobrazit celý článek

    Meta představila novou aplikaci s AI chatbotem

     

    Meta uvedla novou aplikaci kombinující AI chatbota a sociální sítě. Kromě generování obsahu umožňuje sdílení a...

    Zobrazit celý článek

    Tinder představil novou AI hru, která vás naučí flirtovat

     

    Tinder představil novou hru s umělou inteligencí. Můžete si díky ní zlepšit své flirtovací schopnosti a naučit se...

    Zobrazit celý článek