+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Vánoční dárky a internetové obchody? To je každoročně silnější spojení! Skoro 80 % českých uživatelů internetu objedná alespoň část letošní nadílky po síti. Nejčastěji budou Češi online objednávat hračky, ale také knihy či oblečení. Nejen to ukázal aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
V dnešní době již opravdu není pochyb, že se nákup na internetu stal součástí předvánočního období pro převážnou část Čechů. Většinu dárků na internetu plánuje objednat 35 % respondentů výzkumu, alespoň nějaké pak dalších 44 %. 10 % zákazníků navíc ještě není zcela rozhodnuto. "Z výzkumu vyplynulo, že také o Vánocích budou on-line nejvíce nakupovat Češi ve věku 25 až 34 let. V této věkové kategorii plánuje objednat většinu dárků téměř 50 % nakupujících,“ komentuje výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Hračky plánuje v e-shopu zakoupit celých 40 % účastníků výzkumu, kteří budou dárky na internetu objednávat. Velmi populární jsou ale také knihy (34 %), oblečení a obuv (31 %) nebo produkty pro zdraví a krásu (30 %).
Nakupující před Vánoci především oceňují úsporu času a výhodnější ceny – v obou případech je označilo jako hlavní výhodu objednávky dárků na internetu 27 % zákazníků. 16 % spotřebitelů oceňuje širokou nabídku dostupného zboží a 12 % nákup bez front.
Češi letos plánují v e-shopech utratit nejčastěji mezi 2 až 5 tisíci korunami. Toto rozmezí uvedlo 37 % respondentů výzkumu, dalších 26 % pak nakoupí dárky on-line v hodnotě 1 až 2 tisíce korun. "Pro srovnání jsme se zákazníků ptali, kolik v tomto roce plánují vydat peněz za vánoční dárky jak na internetu, tak v kamenných obchodech. Zatímco v rozmezí 1 až 2 tisíce a 2 až 5 tisíc korun jsou výsledky velmi podobné, dražší zboží zjevně nakupující objednají raději na internetu. Zatímco za 5 tisíc a více objedná on-line zboží 21 % zákazníků, v tradičních prodejnách jich stejnou sumu plánuje utratit jen 11 %," doplňuje Vetyška.
17. 12. 2016
McDonald's unikly osobní údaje milionů uchazečů o práci. Hackeři získali přístup do systému přes extrémně jednoduché...
28. 7. 2025
Amazon má v provozu už milion robotů a zároveň představil i novou AI technologii DeepFleet, která má zrychlit a...
24. 7. 2025
Ministerstvo financí Slovenské republiky spustilo nový web, který pomáhá srovnat ceny potravin v různých obchodech...
14. 7. 2025
Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...
O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...
O2 rozšiřuje nabídku chytrých doplňků o lokalizační čip O2 tag pro Android. Do konce června ho pořídíte se slevou za...