Úvod > Články > Sociální sítě v nás probouzejí závist a žárlivost

Sociální sítě v nás probouzejí závist a žárlivost

Za zrodem sociálních sítí stála touha po snadném kontaktu s přáteli a vzájemném sdílení hezkých vzpomínek. Závěry průzkumu společnosti Kaspersky Lab ale naznačují, že sociální sítě v současnosti zanechávají v lidech spíše negativní pocity.

Sociální sítě v nás probouzejí závist a žárlivost

Hlavním důvodem této změny je honba za "lajky", kdy je většina lidí zklamaná, když nedostanou za svůj příspěvek tolik palců nahoru, kolik si představovali. 42 % dotázaných dokonce žárlí na své kamarády, kteří jich dostali více. Kromě toho průzkum poukázal na fakt, že si lidé závidí zdánlivě šťastnější životy, které na sociálních sítích prezentují.

Průzkum Kaspersky Lab, kterého se zúčastnilo 16 750 lidí po celém světě, odhalil frustraci, kterou způsobují sociální média. Uživatelé po návštěvě sociálních sítí často zažívají negativní emoce, které mají hned několik příčin a přebijí pozitivní efekt těchto platforem.

Uživatelé navštěvují sociální sítě kvůli pozitivním zážitkům, díky nimž budou mít lepší náladu. Většina lidí (65 %) udržuje skrz sociální média kontakt s přáteli či kolegy a 60 % s oblibou sleduje zábavné příspěvky. Lidé také věnují značnou část času utváření svého osobního digitálního profilu. Slouží jim k tomu pozitivní momenty z jejich života, přičemž se většinou jedná o vtipné zážitky (61 %) nebo krásné prožitky, které se jim přihodily během prázdnin a dovolené (43 %).

Ačkoliv uživatelé na sociálních sítích touží po příjemných pocitech, po zhlédnutí šťastných příspěvků svých přátel odkazujících na prázdniny, koníčky nebo party odcházejí od internetu s pocitem hořkosti. Například 59 % respondentů bylo nešťastných, když viděli fotky z party, na kterou nebyli pozváni. Dalších 45 % uvedlo, že spokojené dovolenkové fotky přátel na ně měly negativní vliv. Nicméně uživatele nedeptají pouze statusy jiných, ale i jejich vlastní z minulosti. 37 % z nich si při pohledu na tyto vzpomínky myslí, že jejich minulost byla daleko šťastnější než současnost.

FFForget

Dřívější výzkum zase frustraci sociálními médii dokládá tím, že 78 % dotázaných uživatelů zvažovalo jejich úplné opuštění. To, co je nutí na Facebooku či Instagramu setrvat, je strach ze ztráty kontaktu s kamarády a svých digitálních vzpomínek (fotografií, či videí). S první zmíněnou obavou si musí poradit každý sám. S uchováním digitálních vzpomínek ale uživatelům zanedlouho pomůže řešení od společnosti Kaspersky Lab, pod názvem FFForget.

Tato nově vyvíjená aplikace by měla lidem pomoci se svobodně rozhodnout, zda opustí sociální sítě nebo ne. FFForget uživatelům umožní bezpečně uložit veškeré své vzpomínky ze sociálních sítí do zašifrovaných souborů. Lidé tak budou moci kdykoliv opustit prostředí sociálních sítí, aniž by se museli bát, že ztratí cenné fotografie, konverzace či videa. Spuštění aplikace FFForget je plánováno na rok 2017.

4. 2. 2017

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 199 Kč

Přečtěte si také

 

Společnostem North Face a Cartier unikla zákaznická data

North Face a Cartier potvrdily, že při kyberútocích došlo k úniku jejich zákaznických dat. Mezi kompromitovanými...

10. 6. 2025

Zobrazit celý článek

 

Xiaomi investuje 606 miliard do vývoje technologií

Čínské Xiaomi plánuje v příštích pěti letech investovat 200 miliard jüanů (606 miliard korun) do vývoje vlastních...

6. 6. 2025

Zobrazit celý článek

 

EU vyšetřuje čtyři pornografické weby kvůli ochraně dětí

Evropská komise zahájila vyšetřování webů Pornhub, Stripchat, XNXX a XVideos kvůli nedostatečné ochraně dětí...

4. 6. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Italské noviny začaly vydávat přílohu psanou AI, novinka výrazně zvýšila prodeje

 

Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...

Zobrazit celý článek

Meta představila novou aplikaci s AI chatbotem

 

Meta uvedla novou aplikaci kombinující AI chatbota a sociální sítě. Kromě generování obsahu umožňuje sdílení a...

Zobrazit celý článek

Vodafone rozdává slevy za recyklaci starého telefonu

 

Vodafone přichází s kampaní Pomozte starým mobilem, která motivuje k recyklaci nefunkčních telefonů. Za starý mobil...

Zobrazit celý článek