+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Pandemie způsobila výrazný nárůst počtu online nákupů. ČTÚ se proto rozhodl upozornil zákazníky, že ne všichni přepravci jsou u něj evidováni a nemůže tak řešit stížnosti na ně.
Za poslední rok se velké množství nákupů přesunulo na internet, což vedlo také k většímu zapojení dopravců a společností zajišťujících poštovní služby.
Český telekomunikační úřad ovšem ve své monitorovací zprávě upozornil, že ne všichni tito provozovatelé jsou u něj evidováni. Ne všichni přepravci jsou totiž podnikateli ve smyslu zákona o poštovních službách.
Pokud je v evidenci nenajdete, úřad vám nemůže vyhovět se stížností ani řešit námitky proti vyřízení reklamace jejich služeb.
V současné době je přitom na seznamu pouze 26 aktivních subjektů s oprávněním k činnosti dle zákona o poštovních službách.
Zákazníci přitom často netuší, že pokud jsou společnosti v evidenci ČTÚ a reklamace služeb nebyla vyřízena k jejich spokojenosti, mohou se bránit dále.
Podle zákona o poštovních službách lze uplatnit námitku proti vyřízení reklamace, a to do 1 měsíce od doručení vyřízení reklamace či marného uplynutí lhůty pro vyřízení. Pokud tuto lhůtu nedodržíte, právo uplatnit námitku zaniká.
8. 7. 2021
Google varuje před rostoucím počtem útoků na Gmail a doporučuje přejít z tradičních hesel na bezpečnější přihlášení...
4. 7. 2025
Vodafone jako hlavní partner KVIFF 2025 nabídne na festivalu digitální zážitky, udržitelnost a kulturu. Pro...
3. 7. 2025
Společnost Anthropic vyvinula model Claude AI, který dokáže interpretovat hlasové příkazy, porozumět emocím, a...
20. 6. 2025
Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...
Revolut uvádí na trh nové mobilní tarify s neomezenými hovory, SMS a daty. Zpočátku budou dostupné ve Velké Británii...
T-Mobile dokončil výstavbu optické sítě v Tanvaldu. Rychlý internet je dostupný pro většinu domácností i firem...