+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Pandemie způsobila výrazný nárůst počtu online nákupů. ČTÚ se proto rozhodl upozornil zákazníky, že ne všichni přepravci jsou u něj evidováni a nemůže tak řešit stížnosti na ně.

Za poslední rok se velké množství nákupů přesunulo na internet, což vedlo také k většímu zapojení dopravců a společností zajišťujících poštovní služby.
Český telekomunikační úřad ovšem ve své monitorovací zprávě upozornil, že ne všichni tito provozovatelé jsou u něj evidováni. Ne všichni přepravci jsou totiž podnikateli ve smyslu zákona o poštovních službách.
Pokud je v evidenci nenajdete, úřad vám nemůže vyhovět se stížností ani řešit námitky proti vyřízení reklamace jejich služeb.
V současné době je přitom na seznamu pouze 26 aktivních subjektů s oprávněním k činnosti dle zákona o poštovních službách.
Zákazníci přitom často netuší, že pokud jsou společnosti v evidenci ČTÚ a reklamace služeb nebyla vyřízena k jejich spokojenosti, mohou se bránit dále.
Podle zákona o poštovních službách lze uplatnit námitku proti vyřízení reklamace, a to do 1 měsíce od doručení vyřízení reklamace či marného uplynutí lhůty pro vyřízení. Pokud tuto lhůtu nedodržíte, právo uplatnit námitku zaniká.
8. 7. 2021
Analýza Hlídače shopů ukazuje, že část e-shopů před Black Friday využila veřejné kupony tak, že konečné slevy...
8. 12. 2025
Spotřebitelské testy ukázaly, že většina dětských hraček, USB nabíječek a náhrdelníků prodávaných na Temu a Shein...
19. 11. 2025
Nová mezinárodní zpráva uvádí, že severokorejští hackeři ukradli miliardy dolarů z kryptoměnových burz a...
18. 11. 2025
Zaměstnanci Googlu nově ztratí celý týden z kvóty Work from Anywhere, i když budou pracovat na dálku jen jeden den...
Vodafone uzavřel dlouhodobé partnerství s UEFA a UC3 na podporu ženského i mužského fotbalu. Zároveň uvedl Champions...
Vodafone od 4. prosince 2025 zdraží starší paušální tarify řad Red Basic a Neomezený. Zvýšení cen se projeví od...