+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Pandemie způsobila výrazný nárůst počtu online nákupů. ČTÚ se proto rozhodl upozornil zákazníky, že ne všichni přepravci jsou u něj evidováni a nemůže tak řešit stížnosti na ně.

Za poslední rok se velké množství nákupů přesunulo na internet, což vedlo také k většímu zapojení dopravců a společností zajišťujících poštovní služby.
Český telekomunikační úřad ovšem ve své monitorovací zprávě upozornil, že ne všichni tito provozovatelé jsou u něj evidováni. Ne všichni přepravci jsou totiž podnikateli ve smyslu zákona o poštovních službách.
Pokud je v evidenci nenajdete, úřad vám nemůže vyhovět se stížností ani řešit námitky proti vyřízení reklamace jejich služeb.
V současné době je přitom na seznamu pouze 26 aktivních subjektů s oprávněním k činnosti dle zákona o poštovních službách.
Zákazníci přitom často netuší, že pokud jsou společnosti v evidenci ČTÚ a reklamace služeb nebyla vyřízena k jejich spokojenosti, mohou se bránit dále.
Podle zákona o poštovních službách lze uplatnit námitku proti vyřízení reklamace, a to do 1 měsíce od doručení vyřízení reklamace či marného uplynutí lhůty pro vyřízení. Pokud tuto lhůtu nedodržíte, právo uplatnit námitku zaniká.
8. 7. 2021
Zaměstnanci Googlu nově ztratí celý týden z kvóty Work from Anywhere, i když budou pracovat na dálku jen jeden den...
20. 10. 2025
Elon Musk oznámil spuštění beta verze Grokipedie, projektu, který má být alternativou k Wikipedii. Tvrdí, že nabídne...
14. 10. 2025
V národním superpočítačovém centru IT4Innovations v Ostravě byl slavnostně spuštěn první český kvantový počítač VLQ...
8. 10. 2025
Po celý říjen můžete využít slevy až 40 % na tarify Neomezený Super a Neomezený Super+ od Vodafonu. Zvýhodnění platí...
OpenAI oznámila, že v následujících týdnech zpřístupní rodičovskou kontrolu pro ChatGPT. Reaguje tak na kritiku a...
Ve vyhledávači Google bude možné nastavit preferované weby a blogy, které se budou častěji zobrazovat v horní sekci...