+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Pandemie způsobila výrazný nárůst počtu online nákupů. ČTÚ se proto rozhodl upozornil zákazníky, že ne všichni přepravci jsou u něj evidováni a nemůže tak řešit stížnosti na ně.
Za poslední rok se velké množství nákupů přesunulo na internet, což vedlo také k většímu zapojení dopravců a společností zajišťujících poštovní služby.
Český telekomunikační úřad ovšem ve své monitorovací zprávě upozornil, že ne všichni tito provozovatelé jsou u něj evidováni. Ne všichni přepravci jsou totiž podnikateli ve smyslu zákona o poštovních službách.
Pokud je v evidenci nenajdete, úřad vám nemůže vyhovět se stížností ani řešit námitky proti vyřízení reklamace jejich služeb.
V současné době je přitom na seznamu pouze 26 aktivních subjektů s oprávněním k činnosti dle zákona o poštovních službách.
Zákazníci přitom často netuší, že pokud jsou společnosti v evidenci ČTÚ a reklamace služeb nebyla vyřízena k jejich spokojenosti, mohou se bránit dále.
Podle zákona o poštovních službách lze uplatnit námitku proti vyřízení reklamace, a to do 1 měsíce od doručení vyřízení reklamace či marného uplynutí lhůty pro vyřízení. Pokud tuto lhůtu nedodržíte, právo uplatnit námitku zaniká.
8. 7. 2021
Donald Trump na sociálních sítích sdílel fotku sebe samého jako papeže, vytvořenou umělou inteligencí. Obrázek...
5. 5. 2025
American Airlines spustí od ledna 2026 na palubách letadel bezplatné připojení k internetu. Služba bude dostupná pro...
29. 4. 2025
Vodafone doručil 20 tisíc zásilek ve vratných obalech. NEKOnečné BOXy mají neutrální uhlíkovou stopu už po šestém...
11. 4. 2025
Britští vědci vytvořili technologii, která dokáže s vysokou přesností odhalit rakovinu kůže už v raném stádiu.
Společnost Google nasadila do aplikace Zprávy AI model schopný rozpoznat nebezpečné zprávy. Novinka dokáže uživatele...
OpenAI vyvinula nový model pro kreativní psaní. Podle šéfa společnosti Sama Altmana je to poprvé, co ho výstup umělé...