+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Podvodníci ve svých e-mailech často používají známé značky ve snaze přimět příjemce kliknout na odkaz. Jaké společnosti jsou zneužívány nejčastěji?
Kyberbezpečnostní společnost Check Point zveřejnila statistiku nejvíce zneužívaných značek za druhé čtvrtletí letošního roku. V čele žebříčku se umístil Google, Amazon, Facebook a WhatsApp.
„Kyberzločinci se i nadále snaží zneužívat důvěryhodné značky. Navíc nárůst práce z domova v souvislosti s koronavirovou pandemií hackerům ještě nahrává. A jelikož drtivá většina kyberútoků začíná phishingem, je potřeba velmi dobře zvážit, jakou přílohu e-mailu otevřete a jakou ne,“ vysvětlil Pavel Krejčí, bezpečnostní výzkumník Check Pointu.
Jedná se o hromadné zprávy, které útočníci rozesílají. Často v nich bývá odkaz, který po kliknutí zaviruje příjemcův počítač. Odkaz vede na podvodný web, který obsahuje formulář učený odcizení citlivých údajů.
„Google a Amazon byly nejnapodobovanější značky při phishingových útocích. Apple naopak klesl ve 2. čtvrtletí z 1. místa až na 7. příčku. Celkový počet phishingových útoků zneužívajících známé značky se ve druhém kvartálu oproti prvnímu nezměnil,“ dodal Krejčí.
10 nejčastěji zneužívaných značek na internetu:
1. Google (13 %)
2. Amazon (13 %)
3. WhatsApp (9 %)
4. Facebook (9 %)
5. Microsoft (7 %)
6. Outlook (3 %)
7. Apple (2 %)
8. Netflix (2 %)
9. Huawei (2 %)
10. PayPal (2 %)
2. 10. 2020
Podvodníci stále častěji zneužívají QR kódy. Nový výzkum odhalil, že téměř 60 % e-mailů s QR kódem je spam. Dávejte...
4. 9. 2025
Lyft plánuje od konce roku 2026 nasadit v USA autonomní autobusy pro sdílenou jízdu ve městech a příměstských oblastech.
12. 8. 2025
McDonald's unikly osobní údaje milionů uchazečů o práci. Hackeři získali přístup do systému přes extrémně jednoduché...
28. 7. 2025
Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...
Operátor O2 měl v pondělí dopoledne výpadek mobilních služby. Všichni zákazníci, kteří u něj tyto služby využívají...
Vodafone obnovil oblíbenou Oskartu. Nová verze nabídne více dat, rychlejší připojení i odměny za dobíjení kreditu.