Úvod > Články > Které značky používají útočníci v podvodných e-mailech nejčastěji?

Které značky používají útočníci v podvodných e-mailech nejčastěji?

Společnost Check Point zveřejnila zprávu Brand Phishing Report za 4. čtvrtletí roku 2020. Které značky využívali útočníci ve svých e-mailech nejčastěji?

Které značky používají útočníci v podvodných e-mailech nejčastěji?

Podvodníci ve svých e-mailech často využívají známé značky. Snaží se tak zvýšit důvěru a dostat z uživatelů osobní informace nebo údaje o platební kartě.

Společnost Check Point tyto e-maily pravidelně analyzuje a na základě získaných dat vydává čtvrtletní zprávu Brand Phishing Report.

Podle ní se i ve 4. čtvrtletí minulého roku nejčastěji zneužívala značka Microsoft. Objevila se ve 43 % phishingových e-mailů. Společnost zaznamenala obrovský nárůst, jelikož ve třetím čtvrtletí to bylo pouze 19 %.

Druhou nejčastěji zneužívanou značkou bylo DHL s podílem 18 %. Útočníci využili předvánočního období, kdy uživatelé nakupovali on-line, a rozesílali e-maily s informacemi o neexistujících zásilkách.

„Kyberzločinci se stále častěji snaží maskovat své podvody za jména známých značek. Naše data zároveň jasně ukazují, že útočníci ve snaze zvýšit šanci na úspěch mění své taktiky a pružně reagují na aktuální trendy. Trochu překvapivě z čela žebříčku vypadl Apple a také Instagram nebo WhatsApp. Zároveň jsme ale viděli nárůst phishingu zaměřeného na značky LinkedIn nebo IKEA. Znovu varujeme uživatele, buďte opatrní a neotevírejte podezřelé e-maily, přílohy a odkazy,“ uvedl Tomáš Růžička, SE Team leader ze společnosti Check Point.

 

Nejčastěji zneužívané značky ve 4. čtvrtletí roku 2020

  1. Microsoft (43 %)
  2. DHL (18 %)
  3. LinkedIn (6 %)
  4. Amazon (5 %)
  5. Rakuten (4 %)
  6. IKEA (3 %)
  7. Google (2 %)
  8. PayPal (2 %)
  9. Chase (2 %)
  10. Yahoo (1 %)

28. 1. 2021

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 260 Kč
Cena za měsíc: 399 Kč

Přečtěte si také

 

V Číně se konal zápas humanoidních robotů ve fotbale

V Číně se konal první plně autonomní fotbalový zápas robotů. Podle pořadatelů šlo o ideální testovací prostředí...

9. 7. 2025

Zobrazit celý článek

 

Finanční správa varuje před novou vlnou podvodných e-mailů

Podvodníci se znovu vydávají za finanční správu. Chtějí tak získat osobní a bankovní údaje. Úřad připomíná, že žádné...

8. 7. 2025

Zobrazit celý článek

 

Google vyzval uživatele, aby si změnili heslo a přešli na passkey

Google varuje před rostoucím počtem útoků na Gmail a doporučuje přejít z tradičních hesel na bezpečnější přihlášení...

4. 7. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Italské noviny začaly vydávat přílohu psanou AI, novinka výrazně zvýšila prodeje

 

Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...

Zobrazit celý článek

Amazon kvůli AI opět omezí počet zaměstnanců

 

Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...

Zobrazit celý článek

Revolut spouští vlastní mobilní tarify, chce konkurovat tradičním operátorům

 

Revolut uvádí na trh nové mobilní tarify s neomezenými hovory, SMS a daty. Zpočátku budou dostupné ve Velké Británii...

Zobrazit celý článek