+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Společnost Check Point zveřejnila zprávu Brand Phishing Report za 4. čtvrtletí roku 2020. Které značky využívali útočníci ve svých e-mailech nejčastěji?
Podvodníci ve svých e-mailech často využívají známé značky. Snaží se tak zvýšit důvěru a dostat z uživatelů osobní informace nebo údaje o platební kartě.
Společnost Check Point tyto e-maily pravidelně analyzuje a na základě získaných dat vydává čtvrtletní zprávu Brand Phishing Report.
Podle ní se i ve 4. čtvrtletí minulého roku nejčastěji zneužívala značka Microsoft. Objevila se ve 43 % phishingových e-mailů. Společnost zaznamenala obrovský nárůst, jelikož ve třetím čtvrtletí to bylo pouze 19 %.
Druhou nejčastěji zneužívanou značkou bylo DHL s podílem 18 %. Útočníci využili předvánočního období, kdy uživatelé nakupovali on-line, a rozesílali e-maily s informacemi o neexistujících zásilkách.
„Kyberzločinci se stále častěji snaží maskovat své podvody za jména známých značek. Naše data zároveň jasně ukazují, že útočníci ve snaze zvýšit šanci na úspěch mění své taktiky a pružně reagují na aktuální trendy. Trochu překvapivě z čela žebříčku vypadl Apple a také Instagram nebo WhatsApp. Zároveň jsme ale viděli nárůst phishingu zaměřeného na značky LinkedIn nebo IKEA. Znovu varujeme uživatele, buďte opatrní a neotevírejte podezřelé e-maily, přílohy a odkazy,“ uvedl Tomáš Růžička, SE Team leader ze společnosti Check Point.
28. 1. 2021
V Číně se konal první plně autonomní fotbalový zápas robotů. Podle pořadatelů šlo o ideální testovací prostředí...
9. 7. 2025
Podvodníci se znovu vydávají za finanční správu. Chtějí tak získat osobní a bankovní údaje. Úřad připomíná, že žádné...
8. 7. 2025
Google varuje před rostoucím počtem útoků na Gmail a doporučuje přejít z tradičních hesel na bezpečnější přihlášení...
4. 7. 2025
Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...
Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...
Revolut uvádí na trh nové mobilní tarify s neomezenými hovory, SMS a daty. Zpočátku budou dostupné ve Velké Británii...