+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Společnost Check Point zveřejnila zprávu Brand Phishing Report za 4. čtvrtletí roku 2020. Které značky využívali útočníci ve svých e-mailech nejčastěji?
Podvodníci ve svých e-mailech často využívají známé značky. Snaží se tak zvýšit důvěru a dostat z uživatelů osobní informace nebo údaje o platební kartě.
Společnost Check Point tyto e-maily pravidelně analyzuje a na základě získaných dat vydává čtvrtletní zprávu Brand Phishing Report.
Podle ní se i ve 4. čtvrtletí minulého roku nejčastěji zneužívala značka Microsoft. Objevila se ve 43 % phishingových e-mailů. Společnost zaznamenala obrovský nárůst, jelikož ve třetím čtvrtletí to bylo pouze 19 %.
Druhou nejčastěji zneužívanou značkou bylo DHL s podílem 18 %. Útočníci využili předvánočního období, kdy uživatelé nakupovali on-line, a rozesílali e-maily s informacemi o neexistujících zásilkách.
„Kyberzločinci se stále častěji snaží maskovat své podvody za jména známých značek. Naše data zároveň jasně ukazují, že útočníci ve snaze zvýšit šanci na úspěch mění své taktiky a pružně reagují na aktuální trendy. Trochu překvapivě z čela žebříčku vypadl Apple a také Instagram nebo WhatsApp. Zároveň jsme ale viděli nárůst phishingu zaměřeného na značky LinkedIn nebo IKEA. Znovu varujeme uživatele, buďte opatrní a neotevírejte podezřelé e-maily, přílohy a odkazy,“ uvedl Tomáš Růžička, SE Team leader ze společnosti Check Point.
28. 1. 2021
Podvodníci stále častěji zneužívají QR kódy. Nový výzkum odhalil, že téměř 60 % e-mailů s QR kódem je spam. Dávejte...
4. 9. 2025
Lyft plánuje od konce roku 2026 nasadit v USA autonomní autobusy pro sdílenou jízdu ve městech a příměstských oblastech.
12. 8. 2025
McDonald's unikly osobní údaje milionů uchazečů o práci. Hackeři získali přístup do systému přes extrémně jednoduché...
28. 7. 2025
Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...
Operátor O2 měl v pondělí dopoledne výpadek mobilních služby. Všichni zákazníci, kteří u něj tyto služby využívají...
Vodafone obnovil oblíbenou Oskartu. Nová verze nabídne více dat, rychlejší připojení i odměny za dobíjení kreditu.