+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Tradiční vánoční a novoroční přání se pomalu přesouvají do online světa. Počet odeslaných SMS a MMS u všech operátorů klesá, počet hovorů se zatím výrazně nemění.
Během Štědrého dne letos zákazníci Vodafonu uskutečnili téměř 12 miliónů hovorů a odeslali přes 7 milionů SMS. V porovnání s rokem 2020 šlo o 11 % nárůst v počtu hovorů, celkový objem ovšem poklesl o 12 %. Češi tedy volali kratší dobu než v předchozím roce. Špička byla klasicky mezi 10. a 11. hodinou.
Celkový počet SMS odeslaných v síti Vodafonu se snížil o 21 % a počet MMS dokonce o 24 %. Důvodem byl především nárůst datových služeb, který meziročně dosahoval 34 %.
Stejný trend zaznamenalo také O2, podle jehož dat Češi 24. prosince volali a textovali méně než v roce 2020. Zákazníci modrého operátora uskutečnili na Štědrý den téměř 14 milionů hovorů (o 4 % méně než loni) a poslali 12,2 milionu SMS (o 13 % méně než loni) a 393 tisíc MMS (o 21 % méně než loni).
Nejvytíženější čas pro volání a odesílání SMS byl i v síti O2 mezi 10. a 11. hodinou. Zároveň letos přibylo vánočních přání poslaných přes sociální sítě, messengery a e-maily.
Největším rekordmanem je přitom aplikace Whatsapp, u které došlo k meziročnímu nárustu v objemu přenesených dat o 70 %," říká Kateřina Mikšovská, tisková mluvčí O2.
Na Silvestra využívali zákazníci O2 datové služby o 30 % více než v předchozím roce. V síti modrého operátora se během poslední noci roku 2021 spojilo 16,4 milionu hovorů a odeslalo 7,6 milionu SMS a 214 tisíc MMS. Počet hovorů v tomto případě poklesl o 0,8 %, počet SMS o 8 % a počet MMS dokonce o 16 %.
U Vodafonu pak vzrostlo využití datových služeb o 25 %, uskutečnilo se téměř 17 milionů hovorů a přeneslo více než 5 miliónů SMS. Stejně jako na Štědrý den sice vzrostl počet hovorů, ale snížil se jejich objem, což napovídá kratší délce volání.
V síti T-Mobilu se na Silvestra uskutečnilo 21,7 milionů hovorů (o 1,6 % méně v roce 2020) a odeslalo 7,2 milionů SMS (o 11 % méně než v roce 2030) a 178 tisíc MMS z mobilů (o 14 % méně než v roce 2020). Objem spotřebovaných dat se u magnetového operátora zvýšil pouze o 5 %.
„Datový provoz během posledních hodin loňského roku byl nejsilnější byl mezi 21:00 - 22:00, přičemž oproti loňskému roku v tomto čase znamenal pokles o 1.4 %. Celkový objem přenesených dat meziročně vzrostl o 5 % na 1,845 TB a potvrdil trend rostoucí spotřeby mobilních dat,“ uvádí T-Mobile v tiskové zprávě.
3. 1. 2022
O2T-MobiletelekomunikaceVodafone
O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...
5. 7. 2025
Vodafone jako hlavní partner KVIFF 2025 nabídne na festivalu digitální zážitky, udržitelnost a kulturu. Pro...
3. 7. 2025
Vodafone s Nokií poprvé v ČR otestovali vysokorychlostní technologii 25G PON. Reálně naměřili téměř 20 Gb/s, běžné...
28. 6. 2025
Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...
Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...
Donald Trump kritizoval Apple za přesun výroby do Indie. Firmu vyzval, aby produkty vyráběla v USA, a připomněl její...