+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Americká automobilka Ford si nechala patentovat technologii na čtení billboardů okolo silnice. Díky strojovému učení auto rozpozná obsah reklamy.
Nová technologie od Fordu se jmenuje „billboard interfaces for vehicle displays“. Jde o systém, který bude umět skenovat billboardy kolem silnice a na základě zjištěného obsahu pak nabízet cílenou reklamu v infotainmentu.
Nový patent využívá podobnou technologii jako třeba systém čtení dopravních značek, který najdete v automobilech pro autonomní řízení. Jediný rozdíl je v tom, že Ford ho místo informování řidiče použije pro komerci.
Novinka je zatím pouze ve fázi patentu a není jasné, zda se v nových modelech aut vůbec objeví. Pokud by ji automobilka přece jen využila, bude tato funkce součástí informačního systému vozidla, který uživatele vyjde na statisíce korun.
Tzv. bloatware se přitom u produktů, za které uživatel zaplatil plnou cenu, objevuje stále častěji. Příkladem mohou být televize nebo notebooky s Windows. U zákazníků se ale s příliš pozitivními reakcemi nesetkává.
24. 5. 2021
V Číně se konal první plně autonomní fotbalový zápas robotů. Podle pořadatelů šlo o ideální testovací prostředí...
9. 7. 2025
Podvodníci se znovu vydávají za finanční správu. Chtějí tak získat osobní a bankovní údaje. Úřad připomíná, že žádné...
8. 7. 2025
Google varuje před rostoucím počtem útoků na Gmail a doporučuje přejít z tradičních hesel na bezpečnější přihlášení...
4. 7. 2025
Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...
Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...
Donald Trump kritizoval Apple za přesun výroby do Indie. Firmu vyzval, aby produkty vyráběla v USA, a připomněl její...