Úvod > Články > dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun. Přestože novela zákona na konci loňského roku používání zpoplatněných modrých a bílých linek pro kontakt se zákazníky omezila, mnozí podnikatelé ji nedodržují. Spotřebitelské sdružení dTest vyzvalo více než 30 společností, aby změnily způsob komunikace se zákazníky.

dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

Banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další využívají stále pro kontakt se zákazníky bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora zpoplatněny částkou až pět korun za každou započatou minutu volání. Hovor na modrou či bílou linku je nejenom dražší než volání na běžnou linku, ale většina operátorů u něho v současné době neumožňuje čerpat volné minuty. Každý zákazník tak za hovor, kterým chce například nahlásit poruchu či pojistnou událost, musí zaplatit ne zcela zanedbatelnou částku.

Na konci minulého roku vstoupila v platnost novela zákona o ochraně spotřebitele, která zakazuje obchodníkům pro komunikaci se spotřebiteli ohledně uzavřené smlouvy používat telefonní linky, za které je účtována vyšší cena, než je běžná sazba. Řada společností tento zákaz bohužel nadále ignoruje. Jedná se podle dTestu například o České dráhy, pojišťovnu Kooperativa či Českou podnikatelskou pojišťovnu.

Sdružení tedy vyzvalo více než 30 společností, které stále využívají pro kontakt se zákazníky zpoplatněnou bílou či modrou linku, aby přehodnotily svou politiku komunikace se zákazníky a používaly pro kontakt s klienty běžné telefonní linky nebo bezplatné zelené linky. Pokud tyto společnosti nezmění svůj přístup, podá dTest podnět České obchodní inspekci k zahájení správního řízení.

21. 9. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč

Přečtěte si také

 

Externí disky a flashky chrání jen třetina Čechů

Při přenášení dat z jednoho počítače do druhého volí většina lidí USB flash disky nebo externí disky. Jejich...

3. 6. 2020

Zobrazit celý článek

 

Nemocnice v Tokiu začala streamovat operace ve virtuální realitě pro místní studenty

Tokyo Women’s Medical University přišla se zajímavým způsobem, jak vzdělávat své studenty během pandemie koronaviru...

2. 6. 2020

Zobrazit celý článek

 

Fitbit chce vyrábět plicní ventilátory

Americký Fitbit je známý především díky svým sportovním náramkům. Během koronavirové krize se ale chce zaměřit také...

21. 5. 2020

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Co je to ověřovací kód účastníka a kde ho hledat?

 

Od 1. dubna se otevřely nové možnosti pro přechod k jinému operátorovi. Telefonní číslo si nyní můžete přenést během...

Zobrazit celý článek

Telly televize je tu. Kde se vzala a co nabízí?

 

Začátkem dubna 2020 představitelé Digi TV přišli na trh s novinkou: Telly televize. Jedná se o 100% náhradu...

Zobrazit celý článek

Jaké emoji jsou v době koronaviru nejpoužívanější? Rouška a mikrob!

 

Jaké jsou nejpoužívanější emotikony v době šíření koronaviru? Asi vás nepřekvapí, že se jedná o obličej s...

Zobrazit celý článek