Úvod > Články > dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun. Přestože novela zákona na konci loňského roku používání zpoplatněných modrých a bílých linek pro kontakt se zákazníky omezila, mnozí podnikatelé ji nedodržují. Spotřebitelské sdružení dTest vyzvalo více než 30 společností, aby změnily způsob komunikace se zákazníky.

dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

Banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další využívají stále pro kontakt se zákazníky bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora zpoplatněny částkou až pět korun za každou započatou minutu volání. Hovor na modrou či bílou linku je nejenom dražší než volání na běžnou linku, ale většina operátorů u něho v současné době neumožňuje čerpat volné minuty. Každý zákazník tak za hovor, kterým chce například nahlásit poruchu či pojistnou událost, musí zaplatit ne zcela zanedbatelnou částku.

Na konci minulého roku vstoupila v platnost novela zákona o ochraně spotřebitele, která zakazuje obchodníkům pro komunikaci se spotřebiteli ohledně uzavřené smlouvy používat telefonní linky, za které je účtována vyšší cena, než je běžná sazba. Řada společností tento zákaz bohužel nadále ignoruje. Jedná se podle dTestu například o České dráhy, pojišťovnu Kooperativa či Českou podnikatelskou pojišťovnu.

Sdružení tedy vyzvalo více než 30 společností, které stále využívají pro kontakt se zákazníky zpoplatněnou bílou či modrou linku, aby přehodnotily svou politiku komunikace se zákazníky a používaly pro kontakt s klienty běžné telefonní linky nebo bezplatné zelené linky. Pokud tyto společnosti nezmění svůj přístup, podá dTest podnět České obchodní inspekci k zahájení správního řízení.

21. 9. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 399 Kč

Přečtěte si také

 

Lyft příští rok nasadí v USA autonomní autobusy

Lyft plánuje od konce roku 2026 nasadit v USA autonomní autobusy pro sdílenou jízdu ve městech a příměstských oblastech.

12. 8. 2025

Zobrazit celý článek

 

McDonald's unikla data milionů uchazečů o práci, hackeři se do systému přihlásili heslem 123456

McDonald's unikly osobní údaje milionů uchazečů o práci. Hackeři získali přístup do systému přes extrémně jednoduché...

28. 7. 2025

Zobrazit celý článek

 

Amazon nasadil miliontého robota, zaměstnanci mají obavy o práci

Amazon má v provozu už milion robotů a zároveň představil i novou AI technologii DeepFleet, která má zrychlit a...

24. 7. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Amazon kvůli AI opět omezí počet zaměstnanců

 

Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...

Zobrazit celý článek

Amazon koupil výrobce AI náramků, které nahrávají konverzace uživatele

 

Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...

Zobrazit celý článek

O2 mělo v pondělí výpadek, jako omluvu nabízí zákazníkům poukaz 300 Kč

 

Operátor O2 měl v pondělí dopoledne výpadek mobilních služby. Všichni zákazníci, kteří u něj tyto služby využívají...

Zobrazit celý článek