+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun. Přestože novela zákona na konci loňského roku používání zpoplatněných modrých a bílých linek pro kontakt se zákazníky omezila, mnozí podnikatelé ji nedodržují. Spotřebitelské sdružení dTest vyzvalo více než 30 společností, aby změnily způsob komunikace se zákazníky.
Banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další využívají stále pro kontakt se zákazníky bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora zpoplatněny částkou až pět korun za každou započatou minutu volání. Hovor na modrou či bílou linku je nejenom dražší než volání na běžnou linku, ale většina operátorů u něho v současné době neumožňuje čerpat volné minuty. Každý zákazník tak za hovor, kterým chce například nahlásit poruchu či pojistnou událost, musí zaplatit ne zcela zanedbatelnou částku.
Na konci minulého roku vstoupila v platnost novela zákona o ochraně spotřebitele, která zakazuje obchodníkům pro komunikaci se spotřebiteli ohledně uzavřené smlouvy používat telefonní linky, za které je účtována vyšší cena, než je běžná sazba. Řada společností tento zákaz bohužel nadále ignoruje. Jedná se podle dTestu například o České dráhy, pojišťovnu Kooperativa či Českou podnikatelskou pojišťovnu.
Sdružení tedy vyzvalo více než 30 společností, které stále využívají pro kontakt se zákazníky zpoplatněnou bílou či modrou linku, aby přehodnotily svou politiku komunikace se zákazníky a používaly pro kontakt s klienty běžné telefonní linky nebo bezplatné zelené linky. Pokud tyto společnosti nezmění svůj přístup, podá dTest podnět České obchodní inspekci k zahájení správního řízení.
21. 9. 2016
V Číně se konal první plně autonomní fotbalový zápas robotů. Podle pořadatelů šlo o ideální testovací prostředí...
9. 7. 2025
Podvodníci se znovu vydávají za finanční správu. Chtějí tak získat osobní a bankovní údaje. Úřad připomíná, že žádné...
8. 7. 2025
Google varuje před rostoucím počtem útoků na Gmail a doporučuje přejít z tradičních hesel na bezpečnější přihlášení...
4. 7. 2025
Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...
Donald Trump kritizoval Apple za přesun výroby do Indie. Firmu vyzval, aby produkty vyráběla v USA, a připomněl její...
Netflix hlásí 94 milionů uživatelů svého tarifu podporovaného reklamou. Do konce příštího roku v něm přibudou nové...