+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
S příchodem internetu přišla zanedlouho i vlna sociálních sítí a popularita s nimi spojená. Lidé na nich začali trávit velkou část svého volného času. Nedávno však provedená studie naznačila, že lidé tráví na sociálních sítích stále méně času.
Britská společnost SimilarWeb se zaměřila na chování uživatelů, kteří používají mobilní operační systém Android a sledovala u nich popularitu aplikací několika sociálních sítí. Průzkum proběhl v celkem devíti zemích světa. Sledovali se uživatelé v Austrálii, Brazílii, Francii, Německu, Indii, Jihoafrické republice, Španělsku, Velké Británii a Spojených státech amerických.
Průzkum si vzal pod drobnohled aplikace čtyř největších sociálních sítí Facebook, Twitter, Instagram a Snapchat a porovnával dobu strávenou na těchto sítích v období od ledna do března roku 2015 se stejným obdobím roku 2016.
Až na drobné výjimky grafy ukazují, že lidé na aplikacích těchto čtyř sociálních sítí strávili o něco méně času než v předchozím období.
Nejlépe dopadla sociální síť Facebook, jelikož jako jediná zaznamenala nárůst průměrné strávené doby ve dvou zemích, a to konktrétně ve Španělsku a Německu. I když nárůst byl jen v řádech několika málo vteřin. V ostatních zemích průměrně strávená doba na této aplikaci klesla. Nejmarkantnější pokles byl zaznamenán v Austrálii, a to o více jak 7 minut. Ve zbylých sledovaných státech byl pak pokles v průměru o necelé 4 minuty oproti prvnímu čtvrtletí předchozího roku.
Podle provedeného průzkumu na aplikacích ostatních sociálních sítí ve všech devíti sledovaných zemí trávili uživatelé v prvním čtvrtletí tohoto roku v průměru o něco málo méně minut než za stejné období v roce 2015. V některých zemích byl rozdíl minimální, jako například v případě Snapchatu v Brazílii, kdy strávená doba poklesla z 11,23 minut na 11,1 minutu. Některé země však zaznamenaly propad o něco větší. A to především ve Francii v případě aplikace sociální sítě Twitter, kdy doba klesla z 19,80 minut v roce 2015 na 13,12 minut v roce 2016. Další větší zkrácení doby došlo v prvním čtvrtletí tohoto roku oproti loňskému roku v USA u aplikace sociální sítě Instagram a to z 29,38 minut na 19,93 minut.
Výsledky však nemusí znamenat, že lidé takto úplně přestali trávit volný čas. Mohli se jen odklonit k jiným sociálním sítím nebo si oblíbit úplně jiné aplikace. Nabídka je totiž v současné době obrovská.
Jistě by bylo zajímavé provést podobný průzkum i v České republice a zjistit, jak si zde aplikace sociálních sítí vedou. Co myslíte, byl by znatelný pokles nebo naopak nárůst doby, kterou Češi takto na sociálních sítích tráví? A vy sami, dokázali byste odhadnout, kolik minut nebo dokonce hodin denně strávíte na sociální síti vy sami? Možná by bylo dobré, se nad tím zamyslet.
20. 1. 2017
Lyft plánuje od konce roku 2026 nasadit v USA autonomní autobusy pro sdílenou jízdu ve městech a příměstských oblastech.
12. 8. 2025
McDonald's unikly osobní údaje milionů uchazečů o práci. Hackeři získali přístup do systému přes extrémně jednoduché...
28. 7. 2025
Amazon má v provozu už milion robotů a zároveň představil i novou AI technologii DeepFleet, která má zrychlit a...
24. 7. 2025
Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...
Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...
O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...