+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Společnosti Apple opět patří prvenství v žebříčku nejhodnotnějších značek světa. V posledních 5 letech patřily tyto příčky Amazonu a Googlu, Apple se na prvním místě umístil naposledy v roce 2016.
Organizace Brand Finance vydává každoročně žebříček nejhodnotnějších značek na světě. A letos, poprvé po 5 letech, se na jejím vrcholu znovu objevil Apple.
Jeho hodnota vzrostla meziročně o 87 % na 263,4 miliardy dolarů (5,7 bilionu korun). Překonal tak Amazon a Google, které si první příčky držely posledních 5 let.
V žebříčku pro rok 2021 se na druhém místě umístil Amazon a Google skončil třetí. Obě značky přitom také zvýšily svou hodnotu. Hodnota Amazonu vzrostla o 15 % a v případě Googlu to bylo 1,4 %.
Největším letošním skokanem ovšem byla Tesla, která zdaleka předehnala všechny ostatní automobilky a meziročně její hodnota vzrostla o 158 %. Zatímco v roce 2020 se umístila na 147. příčce, letos už byla 42.
Hodnota značky podle společnosti Brand Finance není to samé jako tržní hodnota. Při výpočtu sice tento ukazatel bere na vědomí, ale zahrnuje k němu také sílu značky, kolik stojí licenční poplatky apod.
29. 1. 2021
Vedení Applu jedná o možném převzetí AI startupu Perplexity. Konkrétní nabídka ale zatím nepadla a jednání probíhají...
7. 7. 2025
Čínská společnost Alibaba představila modely Qwen3, které běží na architektuře Apple MLX. Fungují na iPhonech...
24. 6. 2025
Apple v Číně zvedl ceny za výkup starších iPhonů, aby přilákal více zákazníků. Nové výkupní ceny se týkají například...
5. 6. 2025
Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...
O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...
O2 rozšiřuje nabídku chytrých doplňků o lokalizační čip O2 tag pro Android. Do konce června ho pořídíte se slevou za...