+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
PwC odhaduje, že mediální a zábavní průmysl poroste díky AI reklamám. Největší podíl na příjmech bude mít digitální reklama, ale pomohou i offline formáty a hry.
Umělá inteligence začíná hrát klíčovou roli v reklamě. Podle poradenské společnosti PwC bude hlavním tahounem růstu globálního mediálního a zábavního průmyslu. Do roku 2029 by měl tento sektor dosáhnout hodnoty 3,5 bilionu dolarů (73,3 bilionu korun).
Ve své nové zprávě Global Entertainment & Media Outlook 2025–29 PwC uvádí, že odvětví poroste v průměru o 3,7 % ročně. Kromě digitálních formátů budou mít pozitivní vliv i tradiční aktivity jako živé akce.
Firmy čelí tlaku kvůli inflaci a změnám v obchodní politice, což vede spotřebitele k omezování výdajů na zábavu. Zatímco předplatné streamovacích služeb a návštěvy kin oslabují, reklama zůstává stabilním zdrojem příjmů.
Digitální reklama tvořila v roce 2024 přibližně 72 % všech příjmů z reklamy. Do roku 2029 by její podíl měl stoupnout na 80 %. PwC očekává, že rostoucí využití AI a personalizace zvýší zájem inzerentů i uživatelů.
Významně posílí i reklama na chytrých televizích, kde se očekává růst tržeb na 51 miliard dolarů (1,07 bilionu korun). Herní průmysl by měl v roce 2029 dosáhnout příjmů okolo 300 miliard dolarů (6,3 bilionu korun).
„Reklama částečně kompenzuje dopady na domácnosti a jednotlivce. Odvětví musí zůstat flexibilní a tvořivé, aby uspokojilo spotřebitele v době, kdy rozhoduje personalizace a technologie,“ dodal Bart Spiegel z PwC.
Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
4. 8. 2025
Spotify plánuje ještě více zapojit umělou inteligenci do svého hlasového ovládání. Uživatelé s AI budou moci...
8. 8. 2025
OpenAI představil Study Mode, který má studenty podpořit v samostatném myšlení. Místo přímých odpovědí jim bude...
7. 8. 2025
Skupina jezdců na čtyřkolkách se ztratila v kanadských lese. Po pěti hodinách marných pokusů o návrat je z obtížné...
5. 8. 2025
Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...
Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...
O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...