Úvod > Články > Zábavní průmysl poroste díky reklamám s umělou inteligencí

Zábavní průmysl poroste díky reklamám s umělou inteligencí

PwC odhaduje, že mediální a zábavní průmysl poroste díky AI reklamám. Největší podíl na příjmech bude mít digitální reklama, ale pomohou i offline formáty a hry.

Zábavní průmysl poroste díky reklamám s umělou inteligencí

Umělá inteligence začíná hrát klíčovou roli v reklamě. Podle poradenské společnosti PwC bude hlavním tahounem růstu globálního mediálního a zábavního průmyslu. Do roku 2029 by měl tento sektor dosáhnout hodnoty 3,5 bilionu dolarů (73,3 bilionu korun).

Ve své nové zprávě Global Entertainment & Media Outlook 2025–29 PwC uvádí, že odvětví poroste v průměru o 3,7 % ročně. Kromě digitálních formátů budou mít pozitivní vliv i tradiční aktivity jako živé akce.

Firmy čelí tlaku kvůli inflaci a změnám v obchodní politice, což vede spotřebitele k omezování výdajů na zábavu. Zatímco předplatné streamovacích služeb a návštěvy kin oslabují, reklama zůstává stabilním zdrojem příjmů.

Digitální reklama tvořila v roce 2024 přibližně 72 % všech příjmů z reklamy. Do roku 2029 by její podíl měl stoupnout na 80 %. PwC očekává, že rostoucí využití AI a personalizace zvýší zájem inzerentů i uživatelů.

Významně posílí i reklama na chytrých televizích, kde se očekává růst tržeb na 51 miliard dolarů (1,07 bilionu korun). Herní průmysl by měl v roce 2029 dosáhnout příjmů okolo 300 miliard dolarů (6,3 bilionu korun).

„Reklama částečně kompenzuje dopady na domácnosti a jednotlivce. Odvětví musí zůstat flexibilní a tvořivé, aby uspokojilo spotřebitele v době, kdy rozhoduje personalizace a technologie,“ dodal Bart Spiegel z PwC.

 

Ověřte si dostupnost internetu na vaší adrese

Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!

Dostupnost služeb

Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zadaná adresa není platná.

Máte na mysli nějakou z následujících adres?

    Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.

    Zadaná adresa není platná.

    Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

    Probíhá ověřování

    Probíhá ověřování

    4. 8. 2025

    Témata

    AI

    Sdílejte

    Související nabídka

    Tarif
    Poskytovatel
    Cena za měsíc
     
    Cena za měsíc: 260 Kč
    Cena za měsíc: 399 Kč

    Přečtěte si také

     

    AI hlasové ovládání v aplikaci Spotify bude více interaktivní a konverzační

    Spotify plánuje ještě více zapojit umělou inteligenci do svého hlasového ovládání. Uživatelé s AI budou moci...

    8. 8. 2025

    Zobrazit celý článek

     

    OpenAI spouští v ChatGPT Study Mode pro studenty

    OpenAI představil Study Mode, který má studenty podpořit v samostatném myšlení. Místo přímých odpovědí jim bude...

    7. 8. 2025

    Zobrazit celý článek

     

    ChatGPT zachránil skupinu, která se ztratila v lese, navigoval je v reálném čase

    Skupina jezdců na čtyřkolkách se ztratila v kanadských lese. Po pěti hodinách marných pokusů o návrat je z obtížné...

    5. 8. 2025

    Zobrazit celý článek

    Zobrazit všechny články

    Nejčtenější články

    Amazon kvůli AI opět omezí počet zaměstnanců

     

    Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...

    Zobrazit celý článek

    Amazon koupil výrobce AI náramků, které nahrávají konverzace uživatele

     

    Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...

    Zobrazit celý článek

    O2 představilo televize Hisense se speciálním tlačítkem Oneplay

     

    O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...

    Zobrazit celý článek