+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Vědci zveřejnili novou studii, podle které při extrémních teplotách, ať už v chladu nebo horku, znatelně narůstá počet negativních příspěvků na Twitteru.
V posledních letech je nárůst negativity a agresivity na internetu připisován zvýšené politické polarizaci, bigotnosti a příjmové nerovnosti. Výzkumníci ale nyní zjistili, že na vině může být i další faktor – počasí.
Vědci z německého Potsdam Institute for Climate Impact Research zjistili, že lidé se chovají agresivněji na internetu, když je venku příliš horko nebo příliš chladno.
Výzkumníci za pomoci umělé inteligence analyzovali více než 4 miliardy tweetů zveřejněných v USA v letech 2014 až 2020 a překryli je historickými údaji o klimatu.
Dospěli přitom k závěru, že extrémní počasí přeje negativním tweetům, a to zejména extrémní horko.
"Vidíme, že mimo období, kdy je pocit pohody v rozmezí 12-21 °C, roste v USA online nenávist až o 12 % při nižších teplotách a až o 22 % při vyšších teplotách," uvedla pro Medical Xpress, zdravotnickou publikaci, Annika Stechemesser, autorka studie.
Negativní tweety přitom v takových dnech nepomáhá omezit ani pobyt doma. Anders Leverman, další výzkumník z Potsdam Institute dodal, že "dokonce i v oblastech s vysokými příjmy, kde si lidé mohou dovolit klimatizaci nebo zmírnit horko jiným způsobem, pozorujeme
Němečtí vědci dospěli k závěru, že jejich studie může ukázat, jak mohou vyšší teploty ovlivnit nejen chování na sociálních sítích, ale i celkovou "společenskou soudržnost a duševní zdraví lidí".
Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistíte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
15. 9. 2022
Streamovací služba Spotify od září zvyšuje ceny předplatného v Evropě, Latinské Americe, Africe, Asii a na Středním...
15. 8. 2025
Spotify plánuje ještě více zapojit umělou inteligenci do svého hlasového ovládání. Uživatelé s AI budou moci...
8. 8. 2025
OpenAI představil Study Mode, který má studenty podpořit v samostatném myšlení. Místo přímých odpovědí jim bude...
7. 8. 2025
Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...
Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...
O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...