Úvod > Články > Tomáš Budník promluvil o plánech O2

Tomáš Budník promluvil o plánech O2

Hledání cest, jak prodávat nové služby spojené s digitální revolucí, nabízet cestovní pojištění nebo usnadnění třídění odpadů. To mimo jiné zamýšlí generální ředitel O2, Tomáš Budník. O svých plánech hovořil v rozhovoru pro Hospodářské noviny.

Tomáš Budník promluvil o plánech O2

Po sedmi letech se O2 daří zastavit celkový pokles výnosů. U klientů z řad domácností se daří výnosy navyšovat, ovšem ve firemním odvětví stále klesají a pravděpodobně budou klesat i letos. O2 se ovšem snaží přijít s novými službami, hlavně co se týče informačních technologií.

V oblasti domácností operátor spoléhá na mobilní data a televizi. Tomáš Budík uvádí, že stále ještě 50 % zákazníků používá standardní telefony, které nemohou využívat současné datové služby 3G a 4G. Zatímco v USA je rozšíření 4G telefonů kolem 75 %, u nás je to jen kolem 20 %. Operátor dále plánuje letos spustit přípojky s rychlostí 80 Mb/s a takzvaný hybridní modem, což je kombinace pevné přípojky a mobilního internetu LTE.

Novinky mimo telekomunikaci

Dále se O2 pouští do oblastí, které nejsou přímo spojené s telekomunikací. Jedná se například o pojištění. V loňském roce společnost spustila službu, v jejímž rámci nabízí pojištění mobilních telefonů. Letos plánuje dokonce i nabídku cestovního pojištění. Generální ředitel také uvádí další novinku, kterou již nabízí. Městům a obcím poskytuje to, že do nádob na tříděný odpad nainstalují čidla, která monitorují jejich zaplněnost. Občan se pak může vidět, které kontejnery jsou prázdné a provozovatel ví, jak má optimalizovat svozy odpadů.

A jak bude vypadat byznys O2 za 5 let?

To neví přesně nikdo. My musíme být hlavně připraveni na jakoukoliv změnu, která se na trhu děje. Musíme mít rychlejší IT, musíme být schopni rychle reagovat na jakoukoliv inovaci. A musíme mít robustní obchodní infrastrukturu a zákaznickou bázi. To jsou prvotní předpoklady. Pak musíme být někým, kdo digitální ekonomiku umožní, kdo bude schopen cokoliv, co přijde, na dané infrastruktuře provozovat a získat z toho peníze.” řekl Tomáš Budník pro HN.

7. 3. 2016

Témata

digitální televizeMBBO2O2 TVpevný internet

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 798 Kč
Cena za měsíc: 399 Kč

Přečtěte si také

 

Videotéka MAGENTA TV nově nabídne oblíbené tituly z produkce České televize

T-Mobile rozšiřuje Videotéku MAGENTA TV o téměř 90 hodin obsahu z archivu České televize. Těšit se můžete na...

12. 6. 2025

Zobrazit celý článek

 

HBO Max se vrací: Max mění název po dvou letech zpět

Warner Bros. Discovery oznámilo, že streamovací služba Max se vrátí k původnímu názvu HBO Max. Změna přichází po...

27. 5. 2025

Zobrazit celý článek

 

Netflix chystá nové reklamní formáty, nejlevnější tarif využívá už 94 milionů uživatelů

Netflix hlásí 94 milionů uživatelů svého tarifu podporovaného reklamou. Do konce příštího roku v něm přibudou nové...

24. 5. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Italské noviny začaly vydávat přílohu psanou AI, novinka výrazně zvýšila prodeje

 

Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...

Zobrazit celý článek

Meta představila novou aplikaci s AI chatbotem

 

Meta uvedla novou aplikaci kombinující AI chatbota a sociální sítě. Kromě generování obsahu umožňuje sdílení a...

Zobrazit celý článek

Tinder představil novou AI hru, která vás naučí flirtovat

 

Tinder představil novou hru s umělou inteligencí. Můžete si díky ní zlepšit své flirtovací schopnosti a naučit se...

Zobrazit celý článek