+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
T-Mobile si na začátek školního roku připravil výsledky průzkumu o používání mobilních telefonů ve školách. S usednutím dětí do školních lavic totiž vyvstává opět řada otázek. Růžový operátor proto zjišťoval, co si o používání mobilních telefonů rodiče a učitelé myslí. Výsledky jsou dost zajímavé. Výzkum pro T-Mobile provedla agentura IPSOS.
Agentura testovala mezi 525 rodiči dětí 6 – 18 let z celé ČR. Vyplynulo z něj, že většina rodičů je pro plošný zákaz užívání telefonu po celý den ve škole. Rodičům vadí možnost zneužívat telefon k opisování, trumfování, kdo má lepší model a šikana s tím spojená. Česká republika v tomto názoru připomíná Francii, která si už zákaz odsouhlasila. A není zdaleka jediná. Skandinávie používání smartphonů omezuje taky a Anglie chce zakázat telefony na druhém stupni.
Mladší rodiče na to mají ale opačný názor. Považují mobily a tablety za běžnou součást života a nevidí důvod, proč by je děti měli přestat ve škole používat. K tomuto názoru se přiklání i Bohumil Kartous z informačního centra o vzdělávání EDUin: "Zákaz či omezení používání chytrých telefonů ve výuce je odrazem bezradnosti dospělých, jak smysluplně integrovat digitální technologie do výchovy a vzdělávání. Spíš je to zametení problému pod koberec. Moderní technologie významně ovlivňují život lidí a společnosti a školy by se měly snažit najít řešení, jak je správně do výuky zapojovat.“
Učitelé to vidí tak půl na půl. Mladší kantoři do 35 let je považují za pomocníky ve výuce a tři čtvrtiny z nich aktivně používá při výuce internet. Jedna čtvrtina pak zadává úkoly a projekty tak, že při nich žáci musejí využívat mobilní telefony. Něco kolem 40 % vyučujících internet při hodinách využívá, ale žáci své mobily musí mít během výuky schované. Nejčastěji najdou telefony využití při výuce cizích jazyků, kde slouží jako zdroj informací. Často jsou také potřeba pro používányí interaktivních aplikacích.
Jedna čtvrtina učitelů vidí největší problém v tom, že žáci koukají do telefonu celou přestávku a trhají tak mezi sebou sociální vazby. Skoro všichni se pak shodnou na potřebě stanovení jasných pravidel. Což dělá jenom čtvrtina škol, přičemž je to v nich podle většiny nastavené tak, že je školáci pravidla stejně porušují a na jejich dodržování se zas tak přísně netrvá.
"Mobily a tablety používají současní studenti a žáci od útlého dětství. České školy by se měly snažit toho využít, a ne proti tomu bojovat. K dispozici je například řada zajímavých aplikací, díky nimž se žáci seznámí s informacemi třeba z fyziky, chemie či historie mnohem efektivněji, než memorováním z učebnic,“ komentuje výsledky výzkumu Martina Kemrová, senior manažerka firemní komunikace T-Mobile, a doplňuje: "Pokud bychom přistoupili na myšlenku, že není tak úplně zásadní nosit v hlavě seznamy letopočtů, jmen či definic, ale že stačí vědět, kde je najít, mohli by se studenti věnovat mnohem důležitější činnosti - hledání souvislostí. Nicméně je samozřejmé, že škola může a má využívání mobilních zařízení regulovat ku prospěchu výuky.“
5. 9. 2018
mobilní aplikacemobilní internetmobilní telefonT-Mobile
Apple se v prvním čtvrtletí stal světovou jedničkou v prodejích smartphonů. Pomohl mu nový iPhone 16e a vyšší zájem...
26. 4. 2025
AI vyhledávač Perplexity bude nově dostupný v telefonech Motorola. Firma zároveň jedná se Samsungem, který do...
25. 4. 2025
Vodafone přichází s kampaní Pomozte starým mobilem, která motivuje k recyklaci nefunkčních telefonů. Za starý mobil...
23. 4. 2025
Britští vědci vytvořili technologii, která dokáže s vysokou přesností odhalit rakovinu kůže už v raném stádiu.
Vodafone představil přelomový set-top box. Kromě funkcí chytré televize nabídne i špičkové reproduktory, se kterým...
OpenAI vyvinula nový model pro kreativní psaní. Podle šéfa společnosti Sama Altmana je to poprvé, co ho výstup umělé...