Úvod > Články > Provozovatel infolinky 1221 přestal účtovat propojovací poplatky

Provozovatel infolinky 1221 přestal účtovat propojovací poplatky

Číslo 1221 slouží jako centrální infolinka Hygienické služby. Volání na tuto linku ale mohlo uživatele vyjít až na 6 Kč za minutu. Provozovatel nyní tyto poplatky přestal účtovat.

Provozovatel infolinky 1221 přestal účtovat propojovací poplatky

Centrální infolinka 1221 byla spuštěná 1. září a slouží pro informace o chytré karanténě a dotazy spojené s koronavirem. V provozu je každý všední den od 8:00 do 19:00 a o víkendech od 9.00 do 16:30.

Takové linky jsou běžné bezplatné, maximálně účtovány jako běžný hovor. V případě této linky to ale bylo trochu jinak. 

Volání stálo mezi 3-6 Kč za minutu, podle toho, jakého operátora využíváte. Za využití infolinky platili dokonce i zákazníci s volnými minutami a neomezenými tarify.

Jedná se totiž o tzv. barevnou linku, kterou neprovozuje operátor. Část z ceny hovoru jde přímo provozovateli, a tak se tyto hovory účtují nad rámec volných minut.

Operátoři přitom ještě do minulého týdne nevěděli, jaký je účel této linky. Musela je na to upozornit až média. V reakci na to přestal T-Mobile svým zákazníkům tyto hovory účtovat. Veškeré poplatky platil provozovateli ze svého. Až poté začalo Ministerstvo zdravotnictví vyjednávat o možnostech bezplatného volání i s dalšími operátory.

„Těžko můžeme provozovat linku zdarma, když si o ni stát neřekl. Za operátory věříme, že se tato věc vyřeší, ale je potřeba, aby stát jasně specifikoval, o co má zájem a co potřebuje,“ uvedl k celé věci pro ČT Jiří Grund, ředitel asociace APMS sdružující tři velké operátory.

Nyní se k celé věci vyjádřil i samotný provozovatel linky, Dial Telecom. Eva Hrubešová, manažerka společnosti, pro server MobilMania uvedla: „Na základě žádosti mobilních operátorů jsme byli vyzváni k odpuštění propojovacích poplatků, které jsou standardně účtovány za provoz linek tohoto typu. Rozhodli jsme se tuto situaci bezodkladně řešit a propojovací poplatky s okamžitou platností ostatním operátorům neúčtovat. Aplikovali jsme stejný režim jako je užíván pro tísňové linky, kterým se tato služba obsahem velmi blíží.

Zajímavé články na váš email

 
 

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

16. 9. 2020

Témata

volání na pevnou

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 260 Kč
Cena za měsíc: 399 Kč

Přečtěte si také

 

Počet provolaných minut v ČR rostl, ve využívání Wi-Fi máme v EU prvenství

Český statistický úřad zveřejnil nové statistiky, podle kterých Češi v mobilní síti provolali téměř 28 miliard...

30. 11. 2024

Zobrazit celý článek

 

Mladí lidé neradi telefonují, hovory nezvedají a raději odpovídají přes zprávy

Čtvrtina lidí ve věkové skupině 18 až 34 let nezvedá telefon a volání jim přijde divné. Pro starší generaci je...

4. 10. 2024

Zobrazit celý článek

 

T-Mobile spustil VoLTE v zahraničí

T-Mobile začal nabízet VoLTE, volání přes LTE, i v zahraničí. Čeští zákazníci tak mohou uskutečňovat hovory přes LTE...

24. 11. 2022

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Italské noviny začaly vydávat přílohu psanou AI, novinka výrazně zvýšila prodeje

 

Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...

Zobrazit celý článek

Meta představila novou aplikaci s AI chatbotem

 

Meta uvedla novou aplikaci kombinující AI chatbota a sociální sítě. Kromě generování obsahu umožňuje sdílení a...

Zobrazit celý článek

Revolut spouští vlastní mobilní tarify, chce konkurovat tradičním operátorům

 

Revolut uvádí na trh nové mobilní tarify s neomezenými hovory, SMS a daty. Zpočátku budou dostupné ve Velké Británii...

Zobrazit celý článek