+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Číslo 1221 slouží jako centrální infolinka Hygienické služby. Volání na tuto linku ale mohlo uživatele vyjít až na 6 Kč za minutu. Provozovatel nyní tyto poplatky přestal účtovat.
Centrální infolinka 1221 byla spuštěná 1. září a slouží pro informace o chytré karanténě a dotazy spojené s koronavirem. V provozu je každý všední den od 8:00 do 19:00 a o víkendech od 9.00 do 16:30.
Takové linky jsou běžné bezplatné, maximálně účtovány jako běžný hovor. V případě této linky to ale bylo trochu jinak.
Volání stálo mezi 3-6 Kč za minutu, podle toho, jakého operátora využíváte. Za využití infolinky platili dokonce i zákazníci s volnými minutami a neomezenými tarify.
Jedná se totiž o tzv. barevnou linku, kterou neprovozuje operátor. Část z ceny hovoru jde přímo provozovateli, a tak se tyto hovory účtují nad rámec volných minut.
Operátoři přitom ještě do minulého týdne nevěděli, jaký je účel této linky. Musela je na to upozornit až média. V reakci na to přestal T-Mobile svým zákazníkům tyto hovory účtovat. Veškeré poplatky platil provozovateli ze svého. Až poté začalo Ministerstvo zdravotnictví vyjednávat o možnostech bezplatného volání i s dalšími operátory.
„Těžko můžeme provozovat linku zdarma, když si o ni stát neřekl. Za operátory věříme, že se tato věc vyřeší, ale je potřeba, aby stát jasně specifikoval, o co má zájem a co potřebuje,“ uvedl k celé věci pro ČT Jiří Grund, ředitel asociace APMS sdružující tři velké operátory.
Nyní se k celé věci vyjádřil i samotný provozovatel linky, Dial Telecom. Eva Hrubešová, manažerka společnosti, pro server MobilMania uvedla: „Na základě žádosti mobilních operátorů jsme byli vyzváni k odpuštění propojovacích poplatků, které jsou standardně účtovány za provoz linek tohoto typu. Rozhodli jsme se tuto situaci bezodkladně řešit a propojovací poplatky s okamžitou platností ostatním operátorům neúčtovat. Aplikovali jsme stejný režim jako je užíván pro tísňové linky, kterým se tato služba obsahem velmi blíží.“
Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR
16. 9. 2020
Český statistický úřad zveřejnil nové statistiky, podle kterých Češi v mobilní síti provolali téměř 28 miliard...
30. 11. 2024
Čtvrtina lidí ve věkové skupině 18 až 34 let nezvedá telefon a volání jim přijde divné. Pro starší generaci je...
4. 10. 2024
T-Mobile začal nabízet VoLTE, volání přes LTE, i v zahraničí. Čeští zákazníci tak mohou uskutečňovat hovory přes LTE...
24. 11. 2022
Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...
Meta uvedla novou aplikaci kombinující AI chatbota a sociální sítě. Kromě generování obsahu umožňuje sdílení a...
Revolut uvádí na trh nové mobilní tarify s neomezenými hovory, SMS a daty. Zpočátku budou dostupné ve Velké Británii...