Úvod > Články > On-line nákupy přes mobily rostou

On-line nákupy přes mobily rostou

On-line nakupování je jedním z odvětví internetových služeb, které se neustále rozvíjí a je o ně čím dál tím větší zájem. Jak si stojí Česká republika? Co se zlepšuje a v kterých směrech máme ještě co dohánět?

On-line nákupy přes mobily rostou

Český košík roku je studie, která se zabývá on-line nakupováním. Tento rok byla pozornost studie zaměřena na nákupy přes mobilní telefony. Vyšlo najevo, že oproti loňskému roku se čísla zdvojnásobila a možná by mohla být ještě vyšší, nebýt mnohdy komplikované cesty k nákupu a bojem se složitými formuláři.

Největším kamenem úrazu se podle studie zdá být vyplňování kontaktních údajů a způsobu platby a dopravy. Nákup znepříjemňuje nepřehlednost, složitost a zavádějící informace ve formulářích.

Na trhu České republiky lze říci, že funguje přibližně 120 TOP e-shopů, které představují zhruba 70% z celého obratu on-line nakupování. Dobrou zprávou je, že oproti loňskému roku vzrostlo také číslo responzivních webů z 25% na 43% což nepřímo ukazuje na stoupající křivku on-line nákupů přes mobilní telefony. I web adsl.cz je responzivní, tj. dobře čitelný na desktopu i na mobilním telefonu. Zkuste si zmenšit okno prohlížeče a sledujte, jsk se web přizpůsobí velikosti okna.

Několik čísel týkajících se e-shopů závěrem:

  • 90 % e-shopů nabízí osobní odběr zboží
  • 42,5 % nepřímo nutí nakupujícího k automatickému odběru novinek
  • 39,2 %  neukazuje celkovou částku včetně dopravy již v nákupním košíku
  • 36,5 %  nepřímo nutí zákazníka k vyplnění osobních údajů dřív než je obchod uzavřen
  • 32 % využívá dopravu zdarma jako marketingovou strategii
  • 25 % zobrazuje termín doručení zboží
  • 14,2 % má velmi nepřehledný formulář pro výběr způsobu dopravy zboží
  • 11,6 % nabízí možnost výběru ze seznamu, kde není z čeho vybírat
  • 7 % nabízí expresní doručení v den objednání zboží

Bezpečnost on-line nakupování a uvádění osobních údajů včetně přihlašovacích hesel je také určitým otazníkem při nakupování on-line. 71% e-shopů totiž neřeší HTTPS šifrování přenášených dat a proto může hrozit jejich zneužití.

2. 10. 2015

Témata

mobilní internetmobilní telefonmultimediaostatnítablet

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč

Přečtěte si také

 

Magenta TV spouští novou sekci pro děti a Dětské kino

T-Mobile rozšířil Magenta TV o sekci Děti a spustil Dětské kino. Nabídne oblíbené pohádky bez reklam v bezpečném...

16. 9. 2025

Zobrazit celý článek

 

Apple vzbudil diskuze novým popruhem na iPhone za 1 790 Kč

Apple uvedl nový crossbody popruh na iPhone za 1 790 Kč. Jde do doplněk k novým pouzdrům, za které zaplatíte stejnou...

15. 9. 2025

Zobrazit celý článek

 

Apple odhalil nový iPhone 17, Apple Watch a AirPods Pro 3

Apple představil iPhone 17, ultratenký iPhone Air, nové modely hodinek Apple Watch a vylepšené sluchátka AirPods Pro...

10. 9. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Amazon koupil výrobce AI náramků, které nahrávají konverzace uživatele

 

Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...

Zobrazit celý článek

O2 mělo v pondělí výpadek, jako omluvu nabízí zákazníkům poukaz 300 Kč

 

Operátor O2 měl v pondělí dopoledne výpadek mobilních služby. Všichni zákazníci, kteří u něj tyto služby využívají...

Zobrazit celý článek

T-Mobile nabídne fotbalovým fanouškům přenosy zápasů českých klubů v evropských pohárech

 

T-Mobile nabídne svým zákazníkům s MAGENTA TV od tarifu M Plus přímé přenosy utkání Baníku Ostrava, Viktorie Plzeň a...

Zobrazit celý článek