Úvod > Články > On-line nákupy přes mobily rostou

On-line nákupy přes mobily rostou

On-line nakupování je jedním z odvětví internetových služeb, které se neustále rozvíjí a je o ně čím dál tím větší zájem. Jak si stojí Česká republika? Co se zlepšuje a v kterých směrech máme ještě co dohánět?

On-line nákupy přes mobily rostou

Český košík roku je studie, která se zabývá on-line nakupováním. Tento rok byla pozornost studie zaměřena na nákupy přes mobilní telefony. Vyšlo najevo, že oproti loňskému roku se čísla zdvojnásobila a možná by mohla být ještě vyšší, nebýt mnohdy komplikované cesty k nákupu a bojem se složitými formuláři.

Největším kamenem úrazu se podle studie zdá být vyplňování kontaktních údajů a způsobu platby a dopravy. Nákup znepříjemňuje nepřehlednost, složitost a zavádějící informace ve formulářích.

Na trhu České republiky lze říci, že funguje přibližně 120 TOP e-shopů, které představují zhruba 70% z celého obratu on-line nakupování. Dobrou zprávou je, že oproti loňskému roku vzrostlo také číslo responzivních webů z 25% na 43% což nepřímo ukazuje na stoupající křivku on-line nákupů přes mobilní telefony. I web adsl.cz je responzivní, tj. dobře čitelný na desktopu i na mobilním telefonu. Zkuste si zmenšit okno prohlížeče a sledujte, jsk se web přizpůsobí velikosti okna.

Několik čísel týkajících se e-shopů závěrem:

  • 90 % e-shopů nabízí osobní odběr zboží
  • 42,5 % nepřímo nutí nakupujícího k automatickému odběru novinek
  • 39,2 %  neukazuje celkovou částku včetně dopravy již v nákupním košíku
  • 36,5 %  nepřímo nutí zákazníka k vyplnění osobních údajů dřív než je obchod uzavřen
  • 32 % využívá dopravu zdarma jako marketingovou strategii
  • 25 % zobrazuje termín doručení zboží
  • 14,2 % má velmi nepřehledný formulář pro výběr způsobu dopravy zboží
  • 11,6 % nabízí možnost výběru ze seznamu, kde není z čeho vybírat
  • 7 % nabízí expresní doručení v den objednání zboží

Bezpečnost on-line nakupování a uvádění osobních údajů včetně přihlašovacích hesel je také určitým otazníkem při nakupování on-line. 71% e-shopů totiž neřeší HTTPS šifrování přenášených dat a proto může hrozit jejich zneužití.

2. 10. 2015

Témata

mobilní internetmobilní telefonmultimediaostatnítablet

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč

Přečtěte si také

 

Audible rozšiřuje nabídku audioknih, namlouvat je bude AI

Audible spolupracuje s nakladateli na převodu tištěných a e-knih na audioknihy za pomoci AI hlasu. Chce tak rychleji...

14. 6. 2025

Zobrazit celý článek

 

Videotéka MAGENTA TV nově nabídne oblíbené tituly z produkce České televize

T-Mobile rozšiřuje Videotéku MAGENTA TV o téměř 90 hodin obsahu z archivu České televize. Těšit se můžete na...

12. 6. 2025

Zobrazit celý článek

 

Společnostem North Face a Cartier unikla zákaznická data

North Face a Cartier potvrdily, že při kyberútocích došlo k úniku jejich zákaznických dat. Mezi kompromitovanými...

10. 6. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Italské noviny začaly vydávat přílohu psanou AI, novinka výrazně zvýšila prodeje

 

Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...

Zobrazit celý článek

Meta představila novou aplikaci s AI chatbotem

 

Meta uvedla novou aplikaci kombinující AI chatbota a sociální sítě. Kromě generování obsahu umožňuje sdílení a...

Zobrazit celý článek

Tinder představil novou AI hru, která vás naučí flirtovat

 

Tinder představil novou hru s umělou inteligencí. Můžete si díky ní zlepšit své flirtovací schopnosti a naučit se...

Zobrazit celý článek