+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Společnost Mondelez investovala 40 milionů dolarů do nového nástroje s umělou inteligencí, který má zlevnit tvorbu reklam až o 50 %. AI už využívá pro značky Milka či Chips Ahoy.

Mondelez International, výrobce sušenek Oreo a čokolád Milka, nasadil nový generativní AI nástroj, který má výrazně zlevnit a zrychlit tvorbu marketingového obsahu. Podle vedení firmy by měl nástroj snížit náklady na reklamu o 30 až 50 % a dokázat vytvářet krátké televizní spoty už na příští sváteční sezónu.
Společnost začala nástroj vyvíjet loni ve spolupráci s agenturou Publicis Groupe a firmou Accenture. Do projektu investovala přes 40 milionů dolarů (834 milionů korun). „Pokud se nám podaří rozšířit využití i na složitější videa, úspory budou ještě vyšší,“ uvedl Jon Halvorson, globální viceprezident pro spotřebitelskou zkušenost ve společnosti Mondelez.
AI systém už firma testuje v marketingu Chips Ahoy v USA a čokolád Milka v Německu. Jedno z prvních videí například zobrazuje vlny čokolády přelévající se přes oplatku, přičemž pozadí se mění podle cílové skupiny diváků. „Animace běžně stojí stovky tisíc dolarů. Tento systém to zvládne za zlomek ceny,“ řekl Halvorson.
Od listopadu chce Mondelez používat AI nástroj i pro produktové stránky Oreo na Amazonu a Walmartu. V příštích měsících jej plánuje nasadit také pro značky Lacta v Brazílii a Cadbury ve Velké Británii.
Firma zdůrazňuje, že obsah vytvářený AI bude vždy kontrolovat člověk. Podle viceprezidentky Tine Vaswani mají přísná interní pravidla, která zakazují zobrazování nezdravého chování, manipulativního jazyka nebo stereotypů. AI má být nástrojem efektivity, ne rizikem pro image značky.
Foto: Mondelez
Jak rychlý internet můžete mít u vás doma? Vyplňte formulář níže a hned to zjistěte!
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

31. 10. 2025
Britské ministerstvo spravedlnosti zvažuje nasazení AI chatbotů a dalších nástrojů, které mají zabránit chybnému...
16. 12. 2025
Některé pojišťovny začínají nabízet speciální pojištění pro selhání AI agentů. Mezi častá rizika patří úniky dat...
15. 12. 2025
Uber začal v Abú Zabí nabízet robotaxi bez řidiče. Jde o první službu tohoto typu na Blízkém východě. Jízdu si...
11. 12. 2025
Zaměstnanci Googlu nově ztratí celý týden z kvóty Work from Anywhere, i když budou pracovat na dálku jen jeden den...
Vodafone uzavřel dlouhodobé partnerství s UEFA a UC3 na podporu ženského i mužského fotbalu. Zároveň uvedl Champions...
Vodafone od 4. prosince 2025 zdraží starší paušální tarify řad Red Basic a Neomezený. Zvýšení cen se projeví od...