Úvod > Články > Mobilní internet od O2 využívá 1,5 mil. zákazníků

Mobilní internet od O2 využívá 1,5 mil. zákazníků

Modrý operátor O2 včera oznámil své provozní a finanční výsledky za první tři čtvrtletí roku 2015. Jak se O2 pod vedením finanční skupiny PPF Petra Kellnera daří?

Mobilní internet od O2 využívá 1,5 mil. zákazníků

Provozní zisk před odpisy operátorovi meziročně vzrostl o více než 29% na 7,517 mld. Kč. Čistý zisk dosáhl výše 3,727 mld. Kč a operátor O2 tak vykázal růst o 49%. I nadále zůstávají klíčovou oblastí růstu mobilní data, O2 TV a O2 Slovakia.

Celkový počet mobilních zákazníků operátora dosáhl ke konci září 2015 výše 4 910 tisíc. Smluvní služby využívá 3 248 tisíc zákazníků, což představuje dvě třetiny všech mobilních zákazníků. V oblasti předplacených služeb došlo k meziročnímu poklesu o 6,2% na 1 662 tisíc zákazníků.

Meziročně vzrostl také počet chytrých telefonů. Jejich podíl v síti O2 vzrostl ve třetím čtvrtletí na 46%. V posledním čtvrtletí byl téměř každý prodaný chytrý telefon s podporou technologie LTE. Mobilnímu světu jednoznačně dominují operační systémy Android a iOS, přičemž Android tvoří u O2 75% podíl.

Mobilní internet od O2 používá již 1,5 milionu zákazníků a poptávka se každým měsícem zvyšuje. Za prvních devět měsíců přitom datový provoz meziročně vzrostl o 58%.

Počet domácností, které využívají digitální televizi O2 TV s novým kanálem O2 Sport nebo pevný internet ADSL nadále vykazuje pozitivní trend. Díky unikátním funkcím a exkluzivnímu obsahu přesáhl počet zákazníků O2 TV výše 193 tisíc, což je meziročně o 8% více. Aplikace O2 TV, která umožňuje sledovat televizní kanály také na přenosných zařízeních, eviduje téměř 450 tis. stažení. Pevný internet od O2 využívalo k 30. září více než 796 tisíc zákazníků. Jejich podíl s technologií VDSL, díky modernizaci sítě, vzrostl na více než 50% a dosáhl 412 tisíc.

"Jsem rád, že se loajalita našich zákazníků udržela na historicky nejvyšší úrovni a výše jejich průměrné útraty se stabilizovala, přestože cena mobilního volání na trhu klesla o čtvrtinu. To potvrzuje, že naši zákazníci naší nabídce věří, vidí v ní hodnotu a objednávají si další služby," říká předseda představenstva a generální ředitel O2 Czech Republic Tomáš Budník. "Zjednodušení způsobu, jakým řídíme společnost, nám pomohlo snížit provozní náklady o 22%. Celkově se nám podařilo jak stabilizovat naše výnosy, tak navýšit čistý zisk. Naším záměrem je ho vyplatit akcionářům v plné výši v podobě dividendy," dodává.

20. 10. 2015

Témata

digitální televizemobilní internetO2Oneplaypevný internet

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 798 Kč

Přečtěte si také

 

O2 představilo televize Hisense se speciálním tlačítkem Oneplay

O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...

5. 7. 2025

Zobrazit celý článek

 

Streamovací služby v USA poprvé překonaly klasickou televizi

V USA už lidé sledují více streamovacích platforem než klasické vysílání. Podle dat Nielsenu stream tvořil v květnu...

1. 7. 2025

Zobrazit celý článek

 

Vodafone a Nokia otestovali v Česku superrychlý 25G internet

Vodafone s Nokií poprvé v ČR otestovali vysokorychlostní technologii 25G PON. Reálně naměřili téměř 20 Gb/s, běžné...

28. 6. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Italské noviny začaly vydávat přílohu psanou AI, novinka výrazně zvýšila prodeje

 

Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...

Zobrazit celý článek

Revolut spouští vlastní mobilní tarify, chce konkurovat tradičním operátorům

 

Revolut uvádí na trh nové mobilní tarify s neomezenými hovory, SMS a daty. Zpočátku budou dostupné ve Velké Británii...

Zobrazit celý článek

T-Mobile vybudoval v Tanvaldu optickou síť

 

T-Mobile dokončil výstavbu optické sítě v Tanvaldu. Rychlý internet je dostupný pro většinu domácností i firem...

Zobrazit celý článek