Úvod > Články > Facebook vědomě lákal děti utrácet peníze rodičů

Facebook vědomě lákal děti utrácet peníze rodičů

Není snad snadnějších obětí, než jsou děti. Facebook toho využil a nechal vývojáře zapracovat na oblíbených hrách jako Angry Bird nebo PetVille tak, aby přiměly děti utratit co nejvíc peněz rodičů.

Facebook vědomě lákal děti utrácet peníze rodičů

Magazín Reveal informoval o dokumentech, které prokazují, že Facebook moc dobře věděl, že děti láká k utrácení, například tak, že po nich chtěl, aby zaplatily na první pohled virtuální měnou, ve skutečnosti však šlo o opravdové peníze rodičů.

A často nešlo zrovna o pár korun, částky se pohybovaly okolo stovek i tisíc dolarů. Je tak jasné, o co Facebooku šlo. Nedbal varování zaměstnanců, peníze často rodičům nevrátil, a ještě do podvodu stahoval vývojáře her.

I když se speciální tým pokusil předložit metodu, jejíž pomocí by děti nebyly nuceny utrácet, vedení nikdy neschválilo její implementaci. Rodiče Facebook žalovaly a ten uveřejnil praktiky, které sociální síť používala v rozsáhlém reportu.

30. 1. 2019

Sdílejte

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Italské noviny začaly vydávat přílohu psanou AI, novinka výrazně zvýšila prodeje

 

Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...

Zobrazit celý článek

Meta představila novou aplikaci s AI chatbotem

 

Meta uvedla novou aplikaci kombinující AI chatbota a sociální sítě. Kromě generování obsahu umožňuje sdílení a...

Zobrazit celý článek

Revolut spouští vlastní mobilní tarify, chce konkurovat tradičním operátorům

 

Revolut uvádí na trh nové mobilní tarify s neomezenými hovory, SMS a daty. Zpočátku budou dostupné ve Velké Británii...

Zobrazit celý článek