Úvod > Články > Facebook v hudebním průmyslu

Facebook v hudebním průmyslu

Facebook jedná s hudebními vydavateli. Chystá se proniknout na hudební scénu a konkurovat Spotify, Apple Music i YouTube.

Facebook v hudebním průmyslu

Podle serveru Music Ally chce sociální síť Facebook vstoupit do hudebního byznysu. V první fázi by se mělo jednat o videoklipy, v budoucnu přibude i audio streaming.

Server informuje o tom, že Facebook bude nabízet vydavatelům podíl na zisku z reklamy přehrávané u hudebních videoklipů. Podobným způsobem pracuje i nejznámější YouTube.

Sociální síť má v plánu spustit také vlastní verzi systému ContentID. Ten slouží k identifikaci videí nahraných uživateli, upozorňuje majitele práv, kteří si pak mohou vybrat, jestli chtějí klip smazat nebo inkasovat podíl z reklamy.

Pokud se Facebooku podaří přesvědčit vydavatele, dalším krokem by měla být vlastní streamingová služba. Podle serveru Ally dá sociální síť přednost vlastní výstavbě před koupí nějaké již existující firmy.

Můžeme očekávat, že brzy dojde ke střetu také mezi Facebookem a Googlem, který kvůli sociální síti ztrácí svou dominantní pozici v oblasti videí.

3. 8. 2015

Témata

aplikacemobilní internetpevný internetTurbo Internet

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč

Přečtěte si také

 

Spotify od září celosvětově zdraží, v Česku vzrostou ceny všech tarifů

Streamovací služba Spotify od září zvyšuje ceny předplatného v Evropě, Latinské Americe, Africe, Asii a na Středním...

15. 8. 2025

Zobrazit celý článek

 

AI hlasové ovládání v aplikaci Spotify bude více interaktivní a konverzační

Spotify plánuje ještě více zapojit umělou inteligenci do svého hlasového ovládání. Uživatelé s AI budou moci...

8. 8. 2025

Zobrazit celý článek

 

OpenAI spouští v ChatGPT Study Mode pro studenty

OpenAI představil Study Mode, který má studenty podpořit v samostatném myšlení. Místo přímých odpovědí jim bude...

7. 8. 2025

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Amazon koupil výrobce AI náramků, které nahrávají konverzace uživatele

 

Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...

Zobrazit celý článek

Amazon kvůli AI opět omezí počet zaměstnanců

 

Generativní AI podle šéfa Amazonu omezí potřebu některých pracovních pozic. Firma chce zefektivnit své týmy a při...

Zobrazit celý článek

Lokátor O2 tag nově spárujete i s Androidem

 

O2 rozšiřuje nabídku chytrých doplňků o lokalizační čip O2 tag pro Android. Do konce června ho pořídíte se slevou za...

Zobrazit celý článek