Úvod > Články > Češi tráví u televize v průměru 4 hodiny denně

Češi tráví u televize v průměru 4 hodiny denně

Asociace televizních organizací zveřejnila nejnovější data o sledovanosti televize. Každý den sedíme u obrazovky v průměru 4 hodiny denně.

Češi tráví u televize v průměru 4 hodiny denně

Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v ČR zadává každoročně Asociace televizních organizací a realuzuje ho agentura Nielsen Admosphere.

Z nejnovějších dat vyplynulo, že v loňském roce Češi sledovali televizi 4 hodiny a 2 minuty, tedy přes 20 minut více než před deseti lety.

Důvodem byla pandemie koronaviru, ale podle jednatelky ATO Vlasty Roškotové přispěla i kvalita obsahu. Svoji nezanedbatelnou roli sehrála i kvalitní a pestrá programová nabídka. Odsledovaná doba potvrzuje fakt, že televize je u nás stále velmi silným médiem.“

„Dle dat z projektu měření sledovanosti tvořila místní (česká či československá) tvorba v posledních pěti letech 41 % veškerého vysílání zmíněných TV skupin. Podíl lokálních pořadů na sledovanosti je však dlouhodobě podstatně vyšší, představuje až 60 %,“ uvedla Tereza Šimečková, Managing Director Nielsen Admosphere.

Největší podíl na vysílacím čase a sledovanosti mají na stanicích třech hlavních TV skupin mají seriály a sitkomy. Česká tvorba přitom tvoří 45 % sledovanosti. 

U filmů, inscenací a činoher, žánrů s druhým největším podílem, tvoří česká tvorba 37 % sledovanosti.

Pokud se zaměříme na zábavné pořady, podíl sledovanosti lokální tvorby představuje dokonce 91 %. U zpravodajství pak tvoří český obsah 99,7 %.

„Je vidět, že pro české diváky je domácí tvorba dlouhodobě autentická, relevantní a dokáže je přivést k TV obrazovkám,“dodal Petr Miláček, ředitel analýz TV Prima.

 

Chcete své oblíbené pořady sledovat přes internet bez výpadků?

Pokud se často potýkáte s výpadky internetu, prověřte si další možnosti připojení na vaší adrese:

Dostupnost služeb

Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zadaná adresa není platná.

Máte na mysli nějakou z následujících adres?

    Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.

    Zadaná adresa není platná.

    Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

    Probíhá ověřování

    Probíhá ověřování

    19. 12. 2022

    Témata

    digitální televize

    Sdílejte

    Související nabídka

    Tarif
    Poskytovatel
    Cena za měsíc
     
    Cena za měsíc: 260 Kč
    Cena za měsíc: 199 Kč

    Přečtěte si také

     

    Videotéka MAGENTA TV nově nabídne oblíbené tituly z produkce České televize

    T-Mobile rozšiřuje Videotéku MAGENTA TV o téměř 90 hodin obsahu z archivu České televize. Těšit se můžete na...

    12. 6. 2025

    Zobrazit celý článek

     

    HBO Max se vrací: Max mění název po dvou letech zpět

    Warner Bros. Discovery oznámilo, že streamovací služba Max se vrátí k původnímu názvu HBO Max. Změna přichází po...

    27. 5. 2025

    Zobrazit celý článek

     

    Netflix chystá nové reklamní formáty, nejlevnější tarif využívá už 94 milionů uživatelů

    Netflix hlásí 94 milionů uživatelů svého tarifu podporovaného reklamou. Do konce příštího roku v něm přibudou nové...

    24. 5. 2025

    Zobrazit celý článek

    Zobrazit všechny články

    Nejčtenější články

    Italské noviny začaly vydávat přílohu psanou AI, novinka výrazně zvýšila prodeje

     

    Italský deník Il Foglio testuje vydávání speciální přílohy kompletně psané umělou inteligencí. Experiment má úspěch...

    Zobrazit celý článek

    Meta představila novou aplikaci s AI chatbotem

     

    Meta uvedla novou aplikaci kombinující AI chatbota a sociální sítě. Kromě generování obsahu umožňuje sdílení a...

    Zobrazit celý článek

    Tinder představil novou AI hru, která vás naučí flirtovat

     

    Tinder představil novou hru s umělou inteligencí. Můžete si díky ní zlepšit své flirtovací schopnosti a naučit se...

    Zobrazit celý článek