Úvod > Články > Češi tráví u televize v průměru 4 hodiny denně

Češi tráví u televize v průměru 4 hodiny denně

Asociace televizních organizací zveřejnila nejnovější data o sledovanosti televize. Každý den sedíme u obrazovky v průměru 4 hodiny denně.

Češi tráví u televize v průměru 4 hodiny denně

Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v ČR zadává každoročně Asociace televizních organizací a realuzuje ho agentura Nielsen Admosphere.

Z nejnovějších dat vyplynulo, že v loňském roce Češi sledovali televizi 4 hodiny a 2 minuty, tedy přes 20 minut více než před deseti lety.

Důvodem byla pandemie koronaviru, ale podle jednatelky ATO Vlasty Roškotové přispěla i kvalita obsahu. Svoji nezanedbatelnou roli sehrála i kvalitní a pestrá programová nabídka. Odsledovaná doba potvrzuje fakt, že televize je u nás stále velmi silným médiem.“

„Dle dat z projektu měření sledovanosti tvořila místní (česká či československá) tvorba v posledních pěti letech 41 % veškerého vysílání zmíněných TV skupin. Podíl lokálních pořadů na sledovanosti je však dlouhodobě podstatně vyšší, představuje až 60 %,“ uvedla Tereza Šimečková, Managing Director Nielsen Admosphere.

Největší podíl na vysílacím čase a sledovanosti mají na stanicích třech hlavních TV skupin mají seriály a sitkomy. Česká tvorba přitom tvoří 45 % sledovanosti. 

U filmů, inscenací a činoher, žánrů s druhým největším podílem, tvoří česká tvorba 37 % sledovanosti.

Pokud se zaměříme na zábavné pořady, podíl sledovanosti lokální tvorby představuje dokonce 91 %. U zpravodajství pak tvoří český obsah 99,7 %.

„Je vidět, že pro české diváky je domácí tvorba dlouhodobě autentická, relevantní a dokáže je přivést k TV obrazovkám,“dodal Petr Miláček, ředitel analýz TV Prima.

 

Chcete své oblíbené pořady sledovat přes internet bez výpadků?

Pokud se často potýkáte s výpadky internetu, prověřte si další možnosti připojení na vaší adrese:

Dostupnost služeb

Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.

Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

Zadaná adresa není platná.

Máte na mysli nějakou z následujících adres?

    Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.

    Zadaná adresa není platná.

    Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.

    Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR

    Probíhá ověřování

    Probíhá ověřování

    19. 12. 2022

    Témata

    digitální televize

    Sdílejte

    Související nabídka

    Tarif
    Poskytovatel
    Cena za měsíc
     
    Cena za měsíc: 260 Kč
    Cena za měsíc: 199 Kč

    Přečtěte si také

     

    T-Mobile nabídne fotbalovým fanouškům přenosy zápasů českých klubů v evropských pohárech

    T-Mobile nabídne svým zákazníkům s MAGENTA TV od tarifu M Plus přímé přenosy utkání Baníku Ostrava, Viktorie Plzeň a...

    21. 7. 2025

    Zobrazit celý článek

     

    Trump spustil vlastní streamovací platformu Truth+

    Trumpova mediální společnost spustila provoz nové streamovací platformy Truth+. Nabídne pravicový zpravodajský kanál...

    12. 7. 2025

    Zobrazit celý článek

     

    O2 představilo televize Hisense se speciálním tlačítkem Oneplay

    O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...

    5. 7. 2025

    Zobrazit celý článek

    Zobrazit všechny články

    Nejčtenější články

    Amazon koupil výrobce AI náramků, které nahrávají konverzace uživatele

     

    Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...

    Zobrazit celý článek

    O2 mělo v pondělí výpadek, jako omluvu nabízí zákazníkům poukaz 300 Kč

     

    Operátor O2 měl v pondělí dopoledne výpadek mobilních služby. Všichni zákazníci, kteří u něj tyto služby využívají...

    Zobrazit celý článek

    O2 představilo televize Hisense se speciálním tlačítkem Oneplay

     

    O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...

    Zobrazit celý článek