+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Asociace televizních organizací zveřejnila nejnovější data o sledovanosti televize. Každý den sedíme u obrazovky v průměru 4 hodiny denně.
Projekt crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v ČR zadává každoročně Asociace televizních organizací a realuzuje ho agentura Nielsen Admosphere.
Z nejnovějších dat vyplynulo, že v loňském roce Češi sledovali televizi 4 hodiny a 2 minuty, tedy přes 20 minut více než před deseti lety.
Důvodem byla pandemie koronaviru, ale podle jednatelky ATO Vlasty Roškotové přispěla i kvalita obsahu. „Svoji nezanedbatelnou roli sehrála i kvalitní a pestrá programová nabídka. Odsledovaná doba potvrzuje fakt, že televize je u nás stále velmi silným médiem.“
„Dle dat z projektu měření sledovanosti tvořila místní (česká či československá) tvorba v posledních pěti letech 41 % veškerého vysílání zmíněných TV skupin. Podíl lokálních pořadů na sledovanosti je však dlouhodobě podstatně vyšší, představuje až 60 %,“ uvedla Tereza Šimečková, Managing Director Nielsen Admosphere.
Největší podíl na vysílacím čase a sledovanosti mají na stanicích třech hlavních TV skupin mají seriály a sitkomy. Česká tvorba přitom tvoří 45 % sledovanosti.
U filmů, inscenací a činoher, žánrů s druhým největším podílem, tvoří česká tvorba 37 % sledovanosti.
Pokud se zaměříme na zábavné pořady, podíl sledovanosti lokální tvorby představuje dokonce 91 %. U zpravodajství pak tvoří český obsah 99,7 %.
„Je vidět, že pro české diváky je domácí tvorba dlouhodobě autentická, relevantní a dokáže je přivést k TV obrazovkám,“dodal Petr Miláček, ředitel analýz TV Prima.
Pokud se často potýkáte s výpadky internetu, prověřte si další možnosti připojení na vaší adrese:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
19. 12. 2022
T-Mobile nabídne svým zákazníkům s MAGENTA TV od tarifu M Plus přímé přenosy utkání Baníku Ostrava, Viktorie Plzeň a...
21. 7. 2025
Trumpova mediální společnost spustila provoz nové streamovací platformy Truth+. Nabídne pravicový zpravodajský kanál...
12. 7. 2025
O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...
5. 7. 2025
Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...
Operátor O2 měl v pondělí dopoledne výpadek mobilních služby. Všichni zákazníci, kteří u něj tyto služby využívají...
O2 přidává do nabídky televize Hisense se speciálním tlačítkem pro aplikaci Oneplay. Oba modely navíc mají chytré AI...