+420 277 270 770 Zavoláme vám zpět
Australská Commonwealth Bank odvolala rozhodnutí o zrušení 45 míst, které původně označila za nadbytečná kvůli nasazení hlasového AI robota. Zaměstnancům se omluvila a přiznala chybu.
Australská Commonwealth Bank (CBA) změnila své rozhodnutí o propouštění 45 pracovníků zákaznického servisu. Ti byli v červenci označeni za nadbytečné kvůli zavedení AI voice-bota. Banka nyní krok označila za chybu a všem dotčeným zaměstnancům se omluvila.
Původně CBA tvrdila, že investice do technologií, včetně umělé inteligence, pomůže zrychlit a zjednodušit obsluhu klientů. Podle místních odborů pro finanční sektor ale realita byla jiná, po spuštění robota se objem hovorů zvýšil, vedení muselo vyplácet přesčasy a dokonce nasazovat vedoucí týmů na linky.
Banka připustila, že „nedostatečně zohlednila všechny relevantní faktory“ a měla být důkladnější při vyhodnocování potřebných rolí. Zaměstnanci si nyní mohou vybrat, zda zůstanou na svých pozicích, přejdou do jiného oddělení, nebo odejdou s odstupným.
Podleodborů už ale škody byly napáchány. Krok banky označily za snahu skrýt škrty za inovaci a kritizovaly využívání AI jako zástěrku pro snižování pracovních míst. Případ se bude projednávat i na nadcházejícím slyšení před australskou komisí Fair Work.
Generální ředitel banky Matt Comyn přiznal, že dopady umělé inteligence na pracovní trh je těžké odhadnout. Zdůraznil, že technologie automatizují některé úkoly a otevírají cestu k tomu, aby lidé pracovali na důležitějších úkolech. Upozornil také, že banka v posledních měsících přijala kolem 2 000 nových zaměstnanců. Část z nich ovšem najala v Indii.
Pokud máte doma pomalý internet, prověřte, jestli na vaší adrese není rychlejší technologie nebo levnější varianta:
Zadejte ulici, číslo popisné, obec a použijte našeptávač.
Máte na mysli nějakou z následujících adres?
Chci s ověřením dostupnosti pomoci od operátora.
Zanechte nám platný kontakt a operátor Vás bude kontaktovat.
12. 9. 2025
OpenAI oznámila, že v následujících týdnech zpřístupní rodičovskou kontrolu pro ChatGPT. Reaguje tak na kritiku a...
13. 9. 2025
Umělá inteligence v Anglii pomáhá sociálně slabým při odvoláních proti dávkám a sporech s pronajímateli. Tisíce...
9. 9. 2025
Většina studentů nyní používá AI při vypracování úkolů do školy. Objevuje se ale i množství případů, kdy jsou...
5. 9. 2025
Amazon potvrdil akvizici startupu Bee. Ten nabízí AI náramek podobný Fitbitu, který průběžně zaznamenává okolní...
Operátor O2 měl v pondělí dopoledne výpadek mobilních služby. Všichni zákazníci, kteří u něj tyto služby využívají...
Vodafone obnovil oblíbenou Oskartu. Nová verze nabídne více dat, rychlejší připojení i odměny za dobíjení kreditu.