Úvod > FAQ > Obecné otázky

Obecné otázky

Budu moci používat službu ADSL s jakýmkoliv tarifním programem společnosti Telefónica O2 Czech Republic, tedy i s programem MINI?

ANO, službu ADSL je možné používat u všech cenových programů společnosti Telefónica O2 Czech Republic. Cena tarifu O2 MINI je pak u ADSL účtována ve snížené částce a to 81 Kč včetně DPH. Využívání služeb ADSL ale není podmíněno užíváním hlasového tarifu. Je možné mít pouze internet aniž byste platili poplatek za hlasové služby.

Co je součástí samoinstalačního balíčku?

Při objednání samoinstalace s modemem sada obsahuje požadovaný typ modemu se zdrojem (napáječem), rozbočovač (splitter), sadu propojovacích kabelů, tištěný uživatelský manuál (v některých případech zasílán emailem), instalační CD (nutné jen u USB modemů) a oznámení o připojení KTZ ke koncovému bodu veřejné telekomunikační sítě provozovatele. To je možné si bezplatně stáhnout i na webových stránkách poskytovatele.

Co je to ADSL a k čemu je určeno?

ADSL je vysokorychlostní připojení k Internetu určené uživatelům z řad domácností a firem, kteří nechtějí investovat vysoké částky do zavádění nových technologií a nechtějí platit poplatky za telefonní impulsy nebo v některých případech i za přenesená data. Podmínkou zřízení služby ADSL je telefonní přípojka a připojení k ústředně od Telefónica O2, která je touto technologií vybavena. Internetové připojení je bez omezení přenesených dat. U technologie ADSL je uplatňována agregace 1:50.

Co je to řízení internetového provozu na základě Fair User Policy - FUP?

FUP zajišťuje stejnou dostupnost služby ADSL pro všechny uživatele. FUP je běžným technickým opatřením, kdy dochází k dočasnému snížení priority přenosu dat u uživatele, který přenáší nepřiměřeně velké množství dat (neodpovídající smluvenému objemu). Snížení priority se může projevit dočasným snížením rychlosti. Objem přenesených dat je měřen v obou směrech (odeslaná i přijatá data).

Co je všechno součástí zřízení a instalace u zákazníka?

Výše zřizovacího poplatku závisí na tom, zda a jakou si klient objedná instalaci. Pokud ano, je možno provést dva typy instalace. V případě malé instalace se u zákazníka se provede instalace rozbočovače (Splitteru) a jeho připojení telefonní rozvod, umístění ADSL modemu a jeho připojení k napájení a předvedení funkčnosti ADSL přípojky. Zákazník si připojení na své PC instaluje sám. V případě velké instalace bude mimo výše uvedeného zprovozněno připojení přímo na PC klienta a předvedena funkčnost. Pokud zákazník neobjednává žádnou instalaci, pak je služba zřízena předáním zprovozněné telefonní přípojky zákazníkovi bez instalačního zásahu. Zákazník si službu instaluje sám dle podrobného instalačního návodu. Samoinstalace není složitá a je zdarma.

Jak mohu získat službu ADSL?

Je to velice jednoduché. Stačí ověřit realizovatelnost služby ADSL na Vašem pevném telefonním čísle nebo adrese. Bude-li na Vámi zadaném telefonním čísle nebo adrese služba ADSL dostupná, můžete službu ADSL objednat pomocí formuláře na www.ADSL.cz nebo zavoláním naším operátorkám. Při měření ověříme vzdálenost od ústředny, která ovlivňuje maximální přenosovou rychlost přes technologii ADSL. Zároveň ověříme i dostupnost volných portů a možnost zřízení dalších služeb.

Jak získám dárek?

Dárky musí být vyžádány e-mailem na promo@adsl.cz a budou zaslány po úspěšné realizaci služby. Pokud nedojde k úspěšnému aktivování služby, nárok na zaslání dárku zaniká. Vyhrazujeme si právo na změnu dárku v obdobné hodnotě a to při vyčerpání určitého druhu zboží. Kontrétní typy dárků jsou dostupné pouze do vyčerpání zásob.

Jaké výhody mi služba ADSL přinese, pokud mám nyní vytáčené připojení?

U služby ADSL neplatíte za Internet podle doby připojení, ale platíte pouze jediný paušální poplatek podle zvolené varianty a rychlosti. Nemusíte tedy kontrolovat, jaké je právě tarifní pásmo a máte okamžitý přístup k internetovým službám bez vytáčeného spojení. Přidáním služby ADSL k Vaší telefonní přípojce nejsou stávající telefonní a faxové služby omezeny a linka není Internetem blokována. Další výhodou je vyšší přenosová rychlost oproti modemovému připojení a stabilita připojení. Nespornými výhodami jsou také nízké pořizovací náklady a snadná instalace.

Jakým způsobem mě budete kontaktovat před objednanou instalací připojení?

Pracovníci instalační firmy Vás budou kontaktovat na udaný kontaktní telefon nebo emailovou adresu.

Je ADSL neomezený internet?

Ano, jedná se o časově neomezené připojení k internetu. Přes ADSL se můžete připojovat 24 hodin. Je jen na vás jak moc budete připojení k internetu používat. Můžete tak surfovat bez omezení třeba celý den. Vše v jednom paušálním poplatku.

Je možné přejít od jiného poskytovatele ADSL k jinému poskytovateli bez výpadku služby ADSL?

V současné době nelze změnit ISP bez výpadku služby ADSL. Nejdříve je nutno ukončit smlouvu s ISP a teprve po ukončení smlouvy je možno objednat službu ADSL u jiného ISP. Doba zřízení linky je standardní a odpovídá běžné době zřízení služby ADSL. Pokud je však služba ADSL zřízená u Telefóniky O2 je možný tzv. převod k jinému operátorovi - například ke společnosti Termsnet nebo T-Mobile. Převod znamená, že sice dojde k výpadku ADSL služby, ale tento výpadek bude pouze v řádu několika málo minut.

Je možný převod ADSL v rámci kraje jako například při stěhování s ponecháním stejného telefonního čísla?

Jen pokud Vaše nové místo bude vyhovovat technickým podmínkám pro službu ADSL, což není zaručeno. Bude nutno opět otestovat pro dostupnost adresu v nové lokalitě. Jedná se v podstatě o zrušení a zřízení služby s tím, že můžete pokračovat například v časovém závazku. Telefonní číslo je zachováno pouze v rámci oblasti - stejná předvolba (například i v nové lokalitě začínají čísla stejnou předvolbou, třeba Praha 2xxxxxxxx, Beroun 311xxxxxx a podobně). Pražské telefonní číslo tedy nejde převést do Berouna.

Je rychlost připojení garantovaná?

Ne, rychlost není garantována, uváděná rychlost je maximální dostupná na dané adrese. Je ovlivněna vzdáleností od ústředy, technickým stavem vedení a agregací, která je u služby uplatňována.

Kolik stojí zřízení přípojky do domu, nikdy tu linka nebyla?

V rámci objednání nové služby, je zřízení přípojky do bytu nebo domu v ceně služby. Je pro vás tedy zdarma. V ceně zřízení je jedna telefonní zásuvka. Pokud telefonní rozvody nejsou v blízkosti vaše domu nebo bytu, může se stát že služba nebude technicky realizovatelná.

Mám objednanou službu ADSL vč. velké instalace a zajímá mne, jak dlouhou dobu bude probíhat objednaná instalace služby v mém bytě?

Doba montáže a zprovoznění služby ADSL na straně zákazníka by neměla přesáhnout 1 hodinu čistého času.

Mám už doma modem, musím si kupovat nový?

Pro službu ADSL je možné využít i stávající ADSL modem. Objednání služby není podmíněno zakoupením modemu. Zda je se službou kompatibilní najdete na typovém štítku. Ten bývá nalepený na spodní straně modemu. Pro technologii ADSL se nyní používá protokol ADSL 2+. Pokud jste modem využívali u jiného operátora, bude nutné jednoduché přenastavení. Pokud si zřizujete službu v technologii VDSL je pak nutný VDSL modem. VDSL modem může fungovat i na technologii ADSL. ADSL modem ale na technologii VDSL nezapojujte.

Mohu si objednat instalaci bez objednání modemu?

Malá a kompletní instalace se dá objednat pouze při objednávce (koupě) modemu.

Musím mít i číslo na volání, když chci jen internet?

Ne, můžete využívat pouze internetovou službu bez hlasového tarifu. Ke službě bude přiřazeno virtuální telefonní číslo ze kterého a na které nelze volat. Neplatíte tak žádný poplatek za hlasovou službu, pouze měsíční paušální poplatek dle zvolené internetové služby. Pokud byste chlěli hlasovou službu využít, stačí aktivovat hlasový tarif aniž by byla nutná návštěva technika. Cenový tarif k ADSL bude cenově zvýhodněný vzhledem k užívání adsl připojení. Možné je využít i hlasové tarify s volnými minutami ale vašich potřeb. Nabídka je opravdu široká.

Musím mít pro užívání ADSL pevnou linku na volání?

Ne, v dnešní době již využívání ADSL internetu není podmíněno zřízením hlasové služby. Můžete tak využívat pouze internet bez nutnosti využívat a platit další služby, které nepotřebujete. Pokud si ale ADSL zkombinujete s hlasovým tarifem, získáte ho za velice zvýhodněných cenových podmínek.

Platí se kromě paušálního poplatku za využívání služby ADSL další poplatky za přenesená data nebo za čas na internetu strávený?

U služeb ADSL platíte za využívání internetu paušální poplatek. Za přenesená data neplatíte. ADSL je trvalé připojení za paušální měsíční poplatek bez kontroly času strávaného na internetu. S přípojkou ADSL můžete využívat internet bez omezení.

V jakých lokalitách je služba ADSL dostupná?

V těchto chvílích je pokryto cca 90% území ČR, ovšem bez prověření nelze říci, zda bude možné právě na daném čísle službu ADSL zřídit. Služby lze aktivovat i bez aktivní pevné linky. Pro zřízení služby ADSL je nutná instalace telefonní zásuvky na dané adrese. Zákazník tak za užívání ADSL přípojky platí pouze poplatek za internet. Nemusí být účtována žádná hlasová služba.

Zajímá mne, za jakou dobu od objednání mi službu ADSL zprovozníte?

Aktivaci přípojky provádí společnost Telefónica O2 Czech Republic, zpřístupnění služby je zprovozněno zpravidla 7 - 21 dní ode dne zadání závazné objednávky. Doba realizace může být ovlivněna kvalitou účastnického vedení.

MÁTE DOTAZ?

Zeptejte se našeho operátora, nečeká Vás žádný automat. Rádi Vám pomůžeme zodpovědět jakýkoliv dotaz.

+420 277 270 770
+420 725 442 332

Dostupnost: Po – Pá: 8:00 – 18:00

A NEBO SI NECHTE ZAVOLAT ZPĚT

Vyplňte následující formulář a my Vám rádi zavoláme zpět, tak jak se Vám to hodí.

Zavolejte mi zpět