Úvod > Články > Polovina lidí s neomezeným tarifem přemýšlí o změně

Polovina lidí s neomezeným tarifem přemýšlí o změně

Paušální neomezený tarif v tuzemsku v současné době využívá šedesát procent uživatelů. Polovina z nich zvažuje změnu tarifu kvůli vysoké ceně. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ušetřeno.cz.

Polovina lidí s neomezeným tarifem přemýšlí o změně

Podle průzkumu portálu, který probíhal v polovině března mezi 1 650 respondenty, je se svým neomezeným tarifem spokojena pouze pětina zákazníků. Polovina uživatelů dokonce přemýšlí o přechodu na jiný tarif. Hlavním důvodem (42 %) jsou vysoké ceny, u všech třech velkých operátorů doposud zákazník za neomezené volání, SMS a 1,5 GB mobilních dat zaplatil 749 Kč měsíčně. Od 2. dubna přichází s novou nabídkou tarifů T-Mobile, uvidíme, jak se zachovají ostatní operátoři.

T-Mobile se spíš než na snížení cen soustředil na spotřebu mobilních dat. S malým objemem dat není spokojeno však jen 22 % uživatelů . "Lidé zatím daleko více slyší na cenu tarifu, než na množství dat," říká Tomáš Tichánek, analytik trhu mobilních operátorů internetového srovnávacího portálu Ušetřeno.cz. Dalším deseti procentům lidí vadí uzavření smlouvy na dobu určitou. Ostatní uvádějí jiné důvody, proč přemýšlejí nad změnou tarifu.

Mnoha lidem končí smlouva

Před čtyřmi lety operátoři začali nabízet neomezené tarify, to znamená, že prvním zákazníkům končí smlouvy a budou moci přejít na jiné tarify bez sankcí. Podle Tichánka hrozí při zachování současné podoby neomezených tarifů operátorům riziko. "Výsledky průzkumu naznačují, že v takovém případě si přibližně polovina zákazníků změní tarif na levnější variantu nebo využije nabídek neveřejných tarifů, které mají srovnatelné podmínky jako oficiální tarify, ale za cenu až o 40 % nižší. Operátoři tak mohou přijít o podstatnou část příjmů, které měli dosud jisté," dodává Tichánek.

Pozor na automatické obnovení smlouvy

Zákazníci, kteří chtějí tarif změnit, by si měli dát pozor na případnou automatickou prolongaci svého závazku. "Přestože operátoři informují klienty o podmínkách prolongace předem formou SMS, na měsíčních vyúčtováních i v nastavení zákaznických účtů na internetu, může se stát, že dojde k prodloužení smlouvy na další období, aniž by to zákazník zaznamenal," upozorňuje Ušetřeno.cz.

Aby nedošlo k automatické prolongaci, je obvykle potřeba písemně vypovědět smlouvu 30 dní před vypršením kontraktu. Podmínky jednotlivých operátorů se však mohou lišit. Proto je lepší si tyto informace včas ověřit přímo na pobočce operátora nebo zavolat na jeho zákaznickou linku.

30. 3. 2017

Témata

mobilní internetO2T-MobileVodafonevolání na mobil

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 749 Kč
Cena za měsíc: 1199 Kč

Přečtěte si také

 

Facebook vyděsil uživatele zmizením volby smazat

Čas od času potřebujeme něco z Facebooku smazat. Třeba před pracovním pohovorem nebo se začátkem nového vztahu...

22. 11. 2017

Zobrazit celý článek

 

V průměru vlastníme osm online účtů

Možná si to ani neuvědomujeme, ale každý z nás komunikuje na internetu mnoha cestami. To je pracovní mail, soukromý...

17. 11. 2017

Zobrazit celý článek

 

O2 si pro vás tento rok připravilo skutečně bohatou nadílku

Zákazníci O2 si tyto Vánoce užijí slevy na telefon, budou mít na výběr z nových balíčků a vyzkouší si i nejrychlejší...

3. 11. 2017

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Máte jasno v tom, co je Internet HD? Pomůžeme vám

 

Mnoho lidí se ptá, proč zrovna Internet HD. Abyste v tom konečně měli jednou provždy jasno, vypracovali jsme pro vás...

Zobrazit celý článek

Máte nový iOS 11? Pozor na vypínání Wi-Fi a Bluetooth

 

Apple opět mění zavedená pravidla. Vypínání Wi-Fi a Bluetooth v Ovládacím centru nefunguje tak, jak jsme byli do teď...

Zobrazit celý článek

Na Ostravsku používají internet věcí na protékající záchody

 

QLine působící v Ostravě testuje internet věcí na šesti školách. Zkouší tu monitorovat spotřebu vody a...

Zobrazit celý článek