Úvod > Články > Polovina lidí s neomezeným tarifem přemýšlí o změně

Polovina lidí s neomezeným tarifem přemýšlí o změně

Paušální neomezený tarif v tuzemsku v současné době využívá šedesát procent uživatelů. Polovina z nich zvažuje změnu tarifu kvůli vysoké ceně. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ušetřeno.cz.

Polovina lidí s neomezeným tarifem přemýšlí o změně

Podle průzkumu portálu, který probíhal v polovině března mezi 1 650 respondenty, je se svým neomezeným tarifem spokojena pouze pětina zákazníků. Polovina uživatelů dokonce přemýšlí o přechodu na jiný tarif. Hlavním důvodem (42 %) jsou vysoké ceny, u všech třech velkých operátorů doposud zákazník za neomezené volání, SMS a 1,5 GB mobilních dat zaplatil 749 Kč měsíčně. Od 2. dubna přichází s novou nabídkou tarifů T-Mobile, uvidíme, jak se zachovají ostatní operátoři.

T-Mobile se spíš než na snížení cen soustředil na spotřebu mobilních dat. S malým objemem dat není spokojeno však jen 22 % uživatelů . "Lidé zatím daleko více slyší na cenu tarifu, než na množství dat," říká Tomáš Tichánek, analytik trhu mobilních operátorů internetového srovnávacího portálu Ušetřeno.cz. Dalším deseti procentům lidí vadí uzavření smlouvy na dobu určitou. Ostatní uvádějí jiné důvody, proč přemýšlejí nad změnou tarifu.

Mnoha lidem končí smlouva

Před čtyřmi lety operátoři začali nabízet neomezené tarify, to znamená, že prvním zákazníkům končí smlouvy a budou moci přejít na jiné tarify bez sankcí. Podle Tichánka hrozí při zachování současné podoby neomezených tarifů operátorům riziko. "Výsledky průzkumu naznačují, že v takovém případě si přibližně polovina zákazníků změní tarif na levnější variantu nebo využije nabídek neveřejných tarifů, které mají srovnatelné podmínky jako oficiální tarify, ale za cenu až o 40 % nižší. Operátoři tak mohou přijít o podstatnou část příjmů, které měli dosud jisté," dodává Tichánek.

Pozor na automatické obnovení smlouvy

Zákazníci, kteří chtějí tarif změnit, by si měli dát pozor na případnou automatickou prolongaci svého závazku. "Přestože operátoři informují klienty o podmínkách prolongace předem formou SMS, na měsíčních vyúčtováních i v nastavení zákaznických účtů na internetu, může se stát, že dojde k prodloužení smlouvy na další období, aniž by to zákazník zaznamenal," upozorňuje Ušetřeno.cz.

Aby nedošlo k automatické prolongaci, je obvykle potřeba písemně vypovědět smlouvu 30 dní před vypršením kontraktu. Podmínky jednotlivých operátorů se však mohou lišit. Proto je lepší si tyto informace včas ověřit přímo na pobočce operátora nebo zavolat na jeho zákaznickou linku.

30. 3. 2017

Témata

mobilní internetO2T-MobileVodafonevolání na mobil

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 749 Kč
Cena za měsíc: 1199 Kč

Přečtěte si také

 

T-Mobile má pro firmy speciální IoT balíček

Malé a střední firmy se zatím do investic do sítě internetu věcí zrovna dvakrát nehrnou, protože ji, podle interních...

26. 9. 2018

Zobrazit celý článek

 

Smart Box má novou funkci Rodičovského dohledu

Od poloviny září přibude modemu Smart Box nová funkce Rodičovského dohledu. Díky ní budou rodiče aktivně dostávat na...

24. 9. 2018

Zobrazit celý článek

 

T-Mobile podpořil MLUVME SPOLU skoro 2 miliony korun

T-Mobile se rozhodl podpořit ročník grantové výzvy MLUVME SPOLU. Do výzvy je zapojených 25 projektů a růžový...

21. 9. 2018

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Chytrá bunda od Xiaomi vás sama zahřeje

 

Spojení technologií a oblečení není žádnou novinkou. K propojování těchto dvou oboru bude docházet stále častěji...

Zobrazit celý článek

Seznamte se s iPhone XS, iPhone XS Max a iPhone Xr

 

Apple včera v divadle Steva Jobse představil novou generaci iPhonů. Dva bezrámečkové modely nesou názvy iPhone XS a...

Zobrazit celý článek

O2 na Dny Marianne výrazně zlevní mobily

 

Slyšeli jste o Dnech Marianne? Od pátku 14. do neděle 16. září najdete v časopisech Marianne, Marianne Bydlení i...

Zobrazit celý článek