Úvod > Články > Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

Automatické prodlužování smluv není u českých operátorů žádnou novinkou. Čím je upozornění zákazníka o končící smlouvě nenápadnější, tím je to pro ně výhodnější.

Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

V případě, že by operátor změnil náležitosti smlouvy bez předchozího upozornění, vystavil by se tak riziku postihu za správní delikt. Zároveň by tak podle mluvčího Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Martina Drtiny nebyla splněna zákonná podmínka, aby původní smlouva mohla být prodloužena, či nahrazena jinou.

Operátoři se kryjí například tím, že změny uvedou ve vyúčtování s měsíčním předstihem. Ale kdo si tato vyúčtování detailně pročítá? Zákazník, který si této zmínky nevšimne se tak připraví o možnost vypovědět smlouvu k datu její platnosti. Tím, že klient nevysloví nesouhlas, operátor to považuje za souhlas s uvedenými změnami a smlouvu mu automaticky prodlouží. Jedinou možností, jak v tuto chvíli může zákazník od operátora odejít je vypovědět smlouvu a uhradit pětinu součtu všech paušálů, které zbývají do konce závazku.

Například O2 nemá problém automaticky vám prodloužit původní závazek s dvouměsíčním předstihem oproti původnímu termínu. Hájí se tím, že informace o prodloužení uvádí v měsíčním vyúčtování. Chybí nám zde jakákoliv SMS, telefonát či e-mail.

Některým zákazníkům jsme zkrátili původní závazek, přičemž jsme je o tom ve vyúčtování s měsíčním předstihem řádně informovali,“ uvedla Lucie Jungmannová z tiskového oddělení O2 s tím, že šlo v podstatě o standardní proces bez změny práv zákazníka, došlo jen ke zkrácení původního závazku.

Ve srovnání s O2 jsou na tom o poznání lépe zákazníci Vodafonu, kteří jsou na konec smlouvy upozornění SMS zprávou. „O blížícím se automatickém prodloužení smlouvy zákazníka informujeme ve dvou SMS, které zákazníkovi přijdou dva měsíce a jeden měsíc před koncem aktuální smlouvy,“ uvedla Adéla Konopková z Vodafonu.

Pokud by k automatickému prodloužení došlo a zákazník by nechtěl smlouvu využívat (např. si to neuvědomí včas), má ještě dva měsíce možnost takto automaticky prodlouženou smlouvu zrušit,“ doplnila Adéla Konopková z Vodafonu.

T-Mobile své klienty na automatické prodloužení smlouvy upozorní celkem třikrát v měsíčním vyúčtování.

Před operátory se vždy vyplatí být o krok napřed. S automatickým prodloužením smlouvy můžete kdykoliv vyslovit nesouhlas. Tato možnost platí u O2, T-Mobilu i Vodafonu. Přesto je důležité důkladně kontrolovat každé měsíční vyúčtování. Operátor vás jeho prostřednictvím bude informovat o expiraci smlouvy.

1. 4. 2015

Témata

O2T-MobileVodafonevolání na mobil

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 349 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč
Cena za měsíc: 349 Kč

Přečtěte si také

 

Konec neveřejných nabídek?

Novela zákona o elektronický komunikacích, kterou předložil ministr Mládek by měla operátorům zakázat nabízet služby...

20. 2. 2017

Zobrazit celý článek

 

Vodafone rodinám nabízí neomezený tarif s 42 GB dat za 2 499 Kč

Červený operátor nabídne v rámci rodinného tarifu Red+ doplňkový balíček s 40 GB mobilních dat za 999 Kč měsíčně...

10. 2. 2017

Zobrazit celý článek

 

T-Mobile aktivoval první eSIM

Růžový operátor se připravuje na zavedení tzv. vestavěné SIM karty (eSIM). Ve spolupráci s partnery začal testovat...

7. 2. 2017

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

O2 a Vodafone mají zaplatit pokutu 99 milionů

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) stanovil pokutu pro operátory O2 a Vodafone ve výši 99,1 milionu korun...

Zobrazit celý článek

Garmin fénix5: hodinky pro menší zápěstí

 

Garmin představuje nové sportovní hodinky fénix5, které mají větší výdrž a dokonce padnou i sportovcům s menším...

Zobrazit celý článek

Samsung Gear S3,S2 a Fit2 nyní připojíte i k iPhonu

 

Nejnovější řada chytrých hodinek Samsung Gear včetně modelů S3, S2 a Fit2 je nyní kompatibilní se systémem iOS.

Zobrazit celý článek