Úvod > Články > Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

Automatické prodlužování smluv není u českých operátorů žádnou novinkou. Čím je upozornění zákazníka o končící smlouvě nenápadnější, tím je to pro ně výhodnější.

Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

V případě, že by operátor změnil náležitosti smlouvy bez předchozího upozornění, vystavil by se tak riziku postihu za správní delikt. Zároveň by tak podle mluvčího Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Martina Drtiny nebyla splněna zákonná podmínka, aby původní smlouva mohla být prodloužena, či nahrazena jinou.

Operátoři se kryjí například tím, že změny uvedou ve vyúčtování s měsíčním předstihem. Ale kdo si tato vyúčtování detailně pročítá? Zákazník, který si této zmínky nevšimne se tak připraví o možnost vypovědět smlouvu k datu její platnosti. Tím, že klient nevysloví nesouhlas, operátor to považuje za souhlas s uvedenými změnami a smlouvu mu automaticky prodlouží. Jedinou možností, jak v tuto chvíli může zákazník od operátora odejít je vypovědět smlouvu a uhradit pětinu součtu všech paušálů, které zbývají do konce závazku.

Například O2 nemá problém automaticky vám prodloužit původní závazek s dvouměsíčním předstihem oproti původnímu termínu. Hájí se tím, že informace o prodloužení uvádí v měsíčním vyúčtování. Chybí nám zde jakákoliv SMS, telefonát či e-mail.

Některým zákazníkům jsme zkrátili původní závazek, přičemž jsme je o tom ve vyúčtování s měsíčním předstihem řádně informovali,“ uvedla Lucie Jungmannová z tiskového oddělení O2 s tím, že šlo v podstatě o standardní proces bez změny práv zákazníka, došlo jen ke zkrácení původního závazku.

Ve srovnání s O2 jsou na tom o poznání lépe zákazníci Vodafonu, kteří jsou na konec smlouvy upozornění SMS zprávou. „O blížícím se automatickém prodloužení smlouvy zákazníka informujeme ve dvou SMS, které zákazníkovi přijdou dva měsíce a jeden měsíc před koncem aktuální smlouvy,“ uvedla Adéla Konopková z Vodafonu.

Pokud by k automatickému prodloužení došlo a zákazník by nechtěl smlouvu využívat (např. si to neuvědomí včas), má ještě dva měsíce možnost takto automaticky prodlouženou smlouvu zrušit,“ doplnila Adéla Konopková z Vodafonu.

T-Mobile své klienty na automatické prodloužení smlouvy upozorní celkem třikrát v měsíčním vyúčtování.

Před operátory se vždy vyplatí být o krok napřed. S automatickým prodloužením smlouvy můžete kdykoliv vyslovit nesouhlas. Tato možnost platí u O2, T-Mobilu i Vodafonu. Přesto je důležité důkladně kontrolovat každé měsíční vyúčtování. Operátor vás jeho prostřednictvím bude informovat o expiraci smlouvy.

1. 4. 2015

Témata

O2T-MobileVodafonevolání na mobil

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 349 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč
Cena za měsíc: 349 Kč

Přečtěte si také

 

T-Mobile má pro firmy speciální IoT balíček

Malé a střední firmy se zatím do investic do sítě internetu věcí zrovna dvakrát nehrnou, protože ji, podle interních...

26. 9. 2018

Zobrazit celý článek

 

Smart Box má novou funkci Rodičovského dohledu

Od poloviny září přibude modemu Smart Box nová funkce Rodičovského dohledu. Díky ní budou rodiče aktivně dostávat na...

24. 9. 2018

Zobrazit celý článek

 

T-Mobile podpořil MLUVME SPOLU skoro 2 miliony korun

T-Mobile se rozhodl podpořit ročník grantové výzvy MLUVME SPOLU. Do výzvy je zapojených 25 projektů a růžový...

21. 9. 2018

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Alza a CZC vyhlašují vánoční příměří

 

Alza je na trhu s elektronikou jedničkou, hned za ní je CZC, které se ale se svou druhou příčkou příliš netrápí. Na...

Zobrazit celý článek

České dráhy opatří Wi-Fi dálkové vlaky

 

Zachytili jste informaci o zdražení jízdného? České dráhy nejspíš chtějí zbrzdit vztek naštvaných cestujících, tak...

Zobrazit celý článek

O2 má 5G internet pro domácnosti

 

O2 obsadilo frekvenci 3,7 GHz, díky čemuž může svým zákazníkům nabídnout už od tohoto měsíce 5G internet. Ultra...

Zobrazit celý článek