Úvod > Články > Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

Automatické prodlužování smluv není u českých operátorů žádnou novinkou. Čím je upozornění zákazníka o končící smlouvě nenápadnější, tím je to pro ně výhodnější.

Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

V případě, že by operátor změnil náležitosti smlouvy bez předchozího upozornění, vystavil by se tak riziku postihu za správní delikt. Zároveň by tak podle mluvčího Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Martina Drtiny nebyla splněna zákonná podmínka, aby původní smlouva mohla být prodloužena, či nahrazena jinou.

Operátoři se kryjí například tím, že změny uvedou ve vyúčtování s měsíčním předstihem. Ale kdo si tato vyúčtování detailně pročítá? Zákazník, který si této zmínky nevšimne se tak připraví o možnost vypovědět smlouvu k datu její platnosti. Tím, že klient nevysloví nesouhlas, operátor to považuje za souhlas s uvedenými změnami a smlouvu mu automaticky prodlouží. Jedinou možností, jak v tuto chvíli může zákazník od operátora odejít je vypovědět smlouvu a uhradit pětinu součtu všech paušálů, které zbývají do konce závazku.

Například O2 nemá problém automaticky vám prodloužit původní závazek s dvouměsíčním předstihem oproti původnímu termínu. Hájí se tím, že informace o prodloužení uvádí v měsíčním vyúčtování. Chybí nám zde jakákoliv SMS, telefonát či e-mail.

Některým zákazníkům jsme zkrátili původní závazek, přičemž jsme je o tom ve vyúčtování s měsíčním předstihem řádně informovali,“ uvedla Lucie Jungmannová z tiskového oddělení O2 s tím, že šlo v podstatě o standardní proces bez změny práv zákazníka, došlo jen ke zkrácení původního závazku.

Ve srovnání s O2 jsou na tom o poznání lépe zákazníci Vodafonu, kteří jsou na konec smlouvy upozornění SMS zprávou. „O blížícím se automatickém prodloužení smlouvy zákazníka informujeme ve dvou SMS, které zákazníkovi přijdou dva měsíce a jeden měsíc před koncem aktuální smlouvy,“ uvedla Adéla Konopková z Vodafonu.

Pokud by k automatickému prodloužení došlo a zákazník by nechtěl smlouvu využívat (např. si to neuvědomí včas), má ještě dva měsíce možnost takto automaticky prodlouženou smlouvu zrušit,“ doplnila Adéla Konopková z Vodafonu.

T-Mobile své klienty na automatické prodloužení smlouvy upozorní celkem třikrát v měsíčním vyúčtování.

Před operátory se vždy vyplatí být o krok napřed. S automatickým prodloužením smlouvy můžete kdykoliv vyslovit nesouhlas. Tato možnost platí u O2, T-Mobilu i Vodafonu. Přesto je důležité důkladně kontrolovat každé měsíční vyúčtování. Operátor vás jeho prostřednictvím bude informovat o expiraci smlouvy.

1. 4. 2015

Témata

O2T-MobileVodafonevolání na mobil

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 349 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč
Cena za měsíc: 349 Kč

Přečtěte si také

 

O2 nechtělo zákazníkům počítat data vyčerpaná Spotify, ČTÚ to zakázal

O2 zavedlo v roce 2016 pro své zákazníky novou službu. Její benefitem je to, že můžete streamovat hudbu ze Spotify...

21. 4. 2018

Zobrazit celý článek

 

Věrnostní tarify Vodafone: Čím víc, tím líp!

Červený operátor a jeho rodinné tarify, přejí především větším rodinám, jak už předesílá ve svých reklamách. V našem...

12. 4. 2018

Zobrazit celý článek

 

O2 získalo exkluzivní práva na hokejovou extraligu

O2 se dohodlo se společností BPA sport marketing, že od sezony 2018/2019 uvidí všechny zápasy z hokejové extraligy...

6. 4. 2018

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Magenta 1: Jak u T-Mobile platit co nejméně?

 

Věrnostní program společnosti T-Mobile je ideální pro velké rodiny. Je koncipován tak, abyste spojili všechny své...

Zobrazit celý článek

Objevte výhody Pevného internetu do zásuvky!

 

Pevný internet do zásuvky (PIZ) je nová služba od T-Mobile poskytující svým zákazníkům internet prostřednictvím LTE...

Zobrazit celý článek

Odstraňte aplikace propojené s FB účtem hromadně

 

Byli byste překvapení, ke kolika službám jste se za všechny ty roky užívání sociálních sítí přes Facebook...

Zobrazit celý článek