Úvod > Články > Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

Automatické prodlužování smluv není u českých operátorů žádnou novinkou. Čím je upozornění zákazníka o končící smlouvě nenápadnější, tím je to pro ně výhodnější.

Operátoři automaticky prodlužují smlouvy

V případě, že by operátor změnil náležitosti smlouvy bez předchozího upozornění, vystavil by se tak riziku postihu za správní delikt. Zároveň by tak podle mluvčího Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) Martina Drtiny nebyla splněna zákonná podmínka, aby původní smlouva mohla být prodloužena, či nahrazena jinou.

Operátoři se kryjí například tím, že změny uvedou ve vyúčtování s měsíčním předstihem. Ale kdo si tato vyúčtování detailně pročítá? Zákazník, který si této zmínky nevšimne se tak připraví o možnost vypovědět smlouvu k datu její platnosti. Tím, že klient nevysloví nesouhlas, operátor to považuje za souhlas s uvedenými změnami a smlouvu mu automaticky prodlouží. Jedinou možností, jak v tuto chvíli může zákazník od operátora odejít je vypovědět smlouvu a uhradit pětinu součtu všech paušálů, které zbývají do konce závazku.

Například O2 nemá problém automaticky vám prodloužit původní závazek s dvouměsíčním předstihem oproti původnímu termínu. Hájí se tím, že informace o prodloužení uvádí v měsíčním vyúčtování. Chybí nám zde jakákoliv SMS, telefonát či e-mail.

Některým zákazníkům jsme zkrátili původní závazek, přičemž jsme je o tom ve vyúčtování s měsíčním předstihem řádně informovali,“ uvedla Lucie Jungmannová z tiskového oddělení O2 s tím, že šlo v podstatě o standardní proces bez změny práv zákazníka, došlo jen ke zkrácení původního závazku.

Ve srovnání s O2 jsou na tom o poznání lépe zákazníci Vodafonu, kteří jsou na konec smlouvy upozornění SMS zprávou. „O blížícím se automatickém prodloužení smlouvy zákazníka informujeme ve dvou SMS, které zákazníkovi přijdou dva měsíce a jeden měsíc před koncem aktuální smlouvy,“ uvedla Adéla Konopková z Vodafonu.

Pokud by k automatickému prodloužení došlo a zákazník by nechtěl smlouvu využívat (např. si to neuvědomí včas), má ještě dva měsíce možnost takto automaticky prodlouženou smlouvu zrušit,“ doplnila Adéla Konopková z Vodafonu.

T-Mobile své klienty na automatické prodloužení smlouvy upozorní celkem třikrát v měsíčním vyúčtování.

Před operátory se vždy vyplatí být o krok napřed. S automatickým prodloužením smlouvy můžete kdykoliv vyslovit nesouhlas. Tato možnost platí u O2, T-Mobilu i Vodafonu. Přesto je důležité důkladně kontrolovat každé měsíční vyúčtování. Operátor vás jeho prostřednictvím bude informovat o expiraci smlouvy.

1. 4. 2015

Témata

O2T-MobileVodafonevolání na mobil

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 349 Kč
Cena za měsíc: 749 Kč
Cena za měsíc: 349 Kč

Přečtěte si také

 

Minulý týden odstartovaly předobjednávky Nokia 3310

Ve středu 24. května odstartoval předprodej staronové Nokie 3310 u prodejců O2, Mall.cz, CZC.cz a DATART.

29. 5. 2017

Zobrazit celý článek

 

ČTÚ řeší stížnosti na O2 ohledně uzavírání smluv

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) za první čtvrtletí roku 2017 eviduje další stížnosti na společnost O2 a její...

26. 5. 2017

Zobrazit celý článek

 

Sněmovnou prošla novela ZoEK

Ve středu prošla třetím čtení novela zákona o elektronických komunikacích. Díky novým podmínkám by mohl na trh...

25. 5. 2017

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Derby v režii O2 TV: Stanice O2 TV Free za symbolickou 1 Kč.

 

Televize O2 TV Sport si k nedělnímu derby Slavia - Sparta připravila celou řadu exkluzivních novinek. Speciální...

Zobrazit celý článek

O2 přináší nové tarify

 

O2 od 3. května nabídne nové tarify nazvané O2 Spolu. Operátor vsází na kombinaci neomezeného volání a SMS...

Zobrazit celý článek

Polovina lidí s neomezeným tarifem přemýšlí o změně

 

Paušální neomezený tarif v tuzemsku v současné době využívá šedesát procent uživatelů. Polovina z nich zvažuje změnu...

Zobrazit celý článek