Úvod > Články > dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun. Přestože novela zákona na konci loňského roku používání zpoplatněných modrých a bílých linek pro kontakt se zákazníky omezila, mnozí podnikatelé ji nedodržují. Spotřebitelské sdružení dTest vyzvalo více než 30 společností, aby změnily způsob komunikace se zákazníky.

dTest: Drahé zákaznické linky? Podnikatelé porušují zákon

Banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další využívají stále pro kontakt se zákazníky bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora zpoplatněny částkou až pět korun za každou započatou minutu volání. Hovor na modrou či bílou linku je nejenom dražší než volání na běžnou linku, ale většina operátorů u něho v současné době neumožňuje čerpat volné minuty. Každý zákazník tak za hovor, kterým chce například nahlásit poruchu či pojistnou událost, musí zaplatit ne zcela zanedbatelnou částku.

Na konci minulého roku vstoupila v platnost novela zákona o ochraně spotřebitele, která zakazuje obchodníkům pro komunikaci se spotřebiteli ohledně uzavřené smlouvy používat telefonní linky, za které je účtována vyšší cena, než je běžná sazba. Řada společností tento zákaz bohužel nadále ignoruje. Jedná se podle dTestu například o České dráhy, pojišťovnu Kooperativa či Českou podnikatelskou pojišťovnu.

Sdružení tedy vyzvalo více než 30 společností, které stále využívají pro kontakt se zákazníky zpoplatněnou bílou či modrou linku, aby přehodnotily svou politiku komunikace se zákazníky a používaly pro kontakt s klienty běžné telefonní linky nebo bezplatné zelené linky. Pokud tyto společnosti nezmění svůj přístup, podá dTest podnět České obchodní inspekci k zahájení správního řízení.

21. 9. 2016

Témata

ostatní

Sdílejte

Související nabídka

Tarif
Poskytovatel
Cena za měsíc
 
Cena za měsíc: 499 Kč
Cena za měsíc: 549 Kč

Přečtěte si také

 

Co umí chytrý teploměr?

Pamatujete si ještě na rťutové teploměry? Nebo digitální? V dnešní době spousta z nás používá bezkontaktní...

10. 12. 2016

Zobrazit celý článek

 

Pizzu vám nyní nově doručí i dron

Drony začínají sloužit k čím dál různorodějším aktivitám. Stále více subjektů vztahuje svoji pozornost na způsob...

2. 12. 2016

Zobrazit celý článek

 

AquaQube: čistička vody z Brna na Kickestarteru

Na Kickstarteru se objevil projekt, který za 45 sekund odstraní z vody nebezpečné baterie a chemikálie. Na svědomí...

1. 12. 2016

Zobrazit celý článek

Zobrazit všechny články

Nejčtenější články

Co si operátor O2 připravil na Vánoce?

 

Vánoce se nezadržitelně blíží a operátoři startují své vánoční nabídky. Co si pro své zákazníky od 1. listopadu...

Zobrazit celý článek

Co si O2 připravilo nového pro své zákazníky?

 

Operátor O2 ve čtvrtek na tiskové konferenci s novináři představil pár novinek, podívejte se s námi, na co se...

Zobrazit celý článek

O2 spustilo vánoční spot se zmrzlou babičkou

 

Od středy jste se mohli na webu, v tisku a také v televizi všimnout nových reklam od O2, které podporují vánoční...

Zobrazit celý článek